2005-11-15

spaning










snön ligger kvar.. än så länge..
storgrodan har omakat sig till systembolaget och köpt vin idag..
två plus denna tisdag i nådens år..


så nu sitter jag och tittar ut på snön, fullmånen och stjärnorna..
man ser stjärnor så bra när det inte är några gatlysen som skymmer mörkret...
jag har aldrig varit intresserad av rymden och vad som finns där ute...
men det är vackert.. så vackert .. alla dessa fenomen som uppstår på himlavalvet..
vi ser norrsken ibland också..

jag läste idag att vetenskapen inte kartlagt hur månfaserna påverkar människor...
jag vet att jag sover illa under fullmånen..
det räcker för mig..

så jag tar med mig en bra bok i sängen..
och några kattungar..

jag längtar redan till i morgon

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men jag mår jättebra när det är fullmåne! Jag blir så lycklig! Oj,nu börjar tänderna växa ut ...,grrrr!

PGW sa...

Snö och norrsken? Hm har du renar också ..?

Humlan sa...

Jag är uppvuxen med familjemedlemmar som mår dåligt av fullmånen, så för mig är det naturligt att man känner av den på något sätt.

Lyckliga Grodan sa...

hej elisabet.. wow.. tänderna växer ut.. vad spännande hi hi.. i artikeln jag läste stod det också att man på akutmottagningar på sjukhus får in fler bitskador när det är fullmåne.. så du kanske är en av dem som ligger bakom den ökningen ;-)
pgw: inga renar.. men här finns björn och varg.. fast förresten det finns ju i sthlm oxå.. så jag kanske bor i Sollentuna.. vem vet..
humlan: ebb och flod är ju beroende av månen, varför skulle inte människor påverkas?

Bloggblad sa...

Å, vad mysigt det låter. Jag som älskar stjärnbilder och natthimlen... jag tror jag måste skicka en sångtext till dig som jag skrivit om Nattens mystik... kolla mailen!

Theron o familj sa...

Jag vill också ha snö och få se norrsken, det är så vackert och magiskt! Men, men jag får nöja mig med att vi åtminstone hade -4 grader här imorse. Alltid något!

Lyckliga Grodan sa...

bloggblad.. tack för text och för musik.. jag har läst och lyssnat och njutit.. tack tack..

muu-san.. vintern kommer nog till dig också.. och jag ska tillägga att vi har snö.. men väldigt lite.. det är vitt på backen.. men gräset sticker upp här och där.. och vad gör det för en snögalning..det kommer säkert mer snart..