2007-03-08

dagens insikt...

nu vet jag varför allt har gått så trögt senaste veckorna..

jag har en text i huvudet..
som jag ständigt upptas av..
och samlar fakta till...

det slår mig nu när jag försöker koncentrera mig..men hela tiden hamnar via google på andra ställen än där jag borde vara....


och sedan försöker jag liksom inte låtsas om det..
så att när jag inte hinner med mitt ordinarie arbete..
blir jag underligt förvånad..
inför mig själv..

nu rackarns måste orden ner på papper..
innan det händer tråkiga saker på mitt jobb..

4 kommentarer:

Visionary soul sa...

AhA! Nu blir man ju väldigt nyfiken! :-) Vad är det som ligger och bubblar...? En självbiografi, månne?

Skönt att du kommit på vad det är som "stör" i alla fall... då blir det ju lättare att sortera.

Anonym sa...

ja me, nyfiken alltså - vad är det som gror

Lyckliga Grodan sa...

näää..
det är något så hideöst tråkigt som hur våra skattepengar används på ett slösaktigt och ohälsosamt sätt..

jag blev irriterad över en sak.. och har samlat fakta..kollat statistik.. ringt upp folk och frågat..
och ser plötsligt vad det är jag gör..
research...
det måste bli en artikel...
helt enkelt...

Tankevågor sa...

Det där lät spännande Grodan! :)