2007-03-06

självklarheter...

den här tiden på året har jag ingen ork för gnällisar och gnölputtar...
och om jag ska tro på egen teori om det..
så är det för att jag är sådan själv..
hela januari och februari..
och ibland hela mars..

inget är egentligen bra..
förutom ibland när det är riktigt bra förstås..

idag har jag lyckats reta mig på:

att det är korkat med bh-inköp via internet...
det går ju inte att prova nya modeller..

att jag överhuvudtaget måste vara på mitt jobb..

att jag inte har en personlig assistent på jobbet..

att det snöar ute.. jag längtar efter vårblommor...

att jag inte har gömt en godispåse på rummet som jag kan trycka i mig under dagen..

att byxorna jag tog fram i morse inte passar... de är för små... förödmjukande..(de har inte passat på två år iofs.. jag bara hoppades i morse...)

att alla utom jag, i princip, är dumma i huvudet...

att folk borde veta bättre... öht...

att ingenjörer och lärare är utomordentligt tråkiga..

att mitt liv inte är galet spännande..

att det inte går att bestämma över katter...

eller barn..

eller någon överhuvudtaget...

tja.. det var väl allt..
hittills...

moget, eller hur???

6 kommentarer:

Moni sa...

Jamen åhhhh, man måste ju få ha dom där dagarna!!!
Jag känner igen mig precis och jag lastar verkligen den utdragna vintern!
Jag kan inte heller sluta tänka på grönskan som ska komma och ljusa mornar och fågelkvitter och kaffe på balkongen i morgonrock...

Moni sa...

Jamen åhhhh, man måste ju få ha dom där dagarna!!!
Jag känner igen mig precis och jag lastar verkligen den utdragna vintern!
Jag kan inte heller sluta tänka på grönskan som ska komma och ljusa mornar och fågelkvitter och kaffe på balkongen i morgonrock...

Moni sa...

(ojdå...)

Visionary soul sa...

Det är väl KLART att alla är dumma i huvudet och borde veta bättre, så är det ju bara! ;-)

Ditt liv är ju ganska galet spännande egentligen... du kommer bara inte ihåg det just nu... men snart är det vår. Jag fick ett kort idag från en ytterst vänlig själ, med blåsippor i backen och tal om ljusare dagar och sol... så är det ju. Det kommer. Gnäll på du.

Batbut sa...

Instämmer till fullo! Utom att "alla" är dumma i huvudet - alla utom jag förståss...*S*

Lyckliga Grodan sa...

skönt att jag har rätt..
förutom att just ni inte är dumma såklart...

det var ju självklart förstås...