2007-03-21

full galopp...

har försökt skriva i bloggen i flera dagar..
flera finurliga inlägg..

men ..
på kvällarna hemma i grodskogen lägger internet av..
bara sådär..

iaf så handlade inläggen om frukostar..
sömn..

och igår handlade det om hästar..
jag var ute och red med min far igår..
han har islandshästar..
ett par stycken..

det jag ville säga i går var att det är en fröjd att fara fram i full galopp..
och att det är viktigt att ligga nära hästen framför..
strax vid sidan om rumpan på den..
om man inte vill ha snökokor i ansiktet..

och det vill man ju inte..

njut av livet hörrni...

11 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag försöker... jag försöker! :-)

Anonym sa...

Hihi, minns hur det var att få snökakor i Vemdalen! jag förstår fortfarande inte hur min kompis lyckades hålla sig på hästen. han rider inte alls, men jobbade som tolk åt mig och en kompis. Dottern tyckte det var jätteskojigt. Förstår dig precis.

Moni sa...

Tack för påminnelsen! Det är lätt att glömma faktiskt. För lätt.

Anonym sa...

Japp idag har jag njutit! Och du det är ännu bättre när man ligger FÖRST : )

PGW sa...

Ååh hästar i snö, vad mysigt det låter!

Lyckliga Grodan sa...

mm.. det är jättemysigt..
jag är löjligt bortskämd som har detta inom räckhåll..

Jonna sa...

Ditt inlägg påminde mig om detta:
http://www.2000greetings.com/gecko.swf

Tänk bort geckons svans och där har du en livsnjutande, lycklig groda!

Mildamakter sa...

Jag försöker så gott jag kan, även om det är stor brist på islandshästar i Malmö ;o)

Anonym sa...

jaså, du tjuvtränar din fuling...Jag kommer upp i påsk och då ska jag också ta en tur så jag inte kommer efter alltför mycket. Kram!

Lyckliga Grodan sa...

hej du anonyma snygging..
jag har kollat in dig på synsams hemsida..
wow..
du borde byta jobb...

Anonym sa...

hi hi, ja den är all over the place nu. Helkonstigt. Men jag tyckte väldigt mycket om den hästen. Hamar...
Och det syns lite tycker jag.
Ha det så skönt i fjällen!