2007-03-02

lycka..

elisabeth har för några dagar sedan uppmanat oss att skicka bilder på sånt som gör oss lyckliga..

och det har jag tänkt på..
vad är det som gör mig lycklig som jag kan fånga på bild???

mina barn såklart..
de älskade fnusslarna..
ungsnytarna..
som jag försöker att inte älska sönder..

de gör mig så lycklig att allt annat bleknar...
t.o.m grodmannen..
som faktiskt gör mig oerhört lycklig...

numera är jag också rätt lycklig över min ursprungliga familj..
den som jag lät göra mig olycklig..
men den är en tillgång..
och det finns värme och kärlek också i trasiga familjer..
jag såg och kände det bara inte förut...

vänskap gör mig också lycklig...

annars är det ju som jag tjatar och tjatar om..

lycka kan vi välja...

2 kommentarer:

Mette sa...

Jag håller på att läsa Självkänsla nu och där står det "Vad skulle du göra om du bara levde en månad till?"

Jag funderade på det. Och funderar. Skulle jag resa? Skulle jag ägna tid med familjen? Jag skulle nog vilja göra båda. Jag skulle vilja resa nå´nstans där jag kan få perspektiv på saker. Typ till ett buddhistiskt tempel. Eller leva bland buddhister... ja, försöka hitta en tro. Och försöka hitta perspektiv. Jag tror egentligen att det är det som är lyckan. Perspektivet. Hm ....

Vad tror du Grodifer?

Lyckliga Grodan sa...

om jag bara skulle leva en månad..

jag ska tänka på det..
och återkomma..

det är svårt faktiskt..