2005-07-31

briljans i köket

Fruktsmoothiesarna är tillbaka i mitt liv. Det är ju helt enkelt hur gott som helst, och dessutom nyttigt. Bara frukt, inget socker, inget annat onyttigt. Jag briljerar med olika varianter som jag bjuder storgrodan och de små på för att imponera.

Nyss var det peach melba a la vargtass. Nä, det är ingen sprit i dagsvarianten av den, men det är hallon, nektarin och en liten smutt tranbärskoncentrat, vatten efter behag (beror på hur man vill ha konsistensen)

Morgonfruktisen är jordgubbar, banan och svarta vinbär. Om vi har juice med grapefrukt hemma brukar jag spetsa med det. Rekommenderas å det starkaste. Därefter inmundigar jag en trippel espresso med lite varm mjölk. Tala om raketbränsle.

tjingeling

5 kommentarer:

Maria sa...

Mmmm, smoothie....Om sambon hade gått med på att vi köpte en mixer. Han tycker vi har nog med köksprylar vi inte använder...

Lyckliga Grodan sa...

Jag tror det är den enda köksmaskin jag använder, förutom espressomaskinen som liksom är som altaret i vårt kök. Jag klarar mig utan alla andra elektriska prylar.

Anonym sa...

Oj oj, här var det lite lurt att läsa,, nu vet jag inte om jag är törstig eller hungrig?

The Female Dinousaur sa...

Oj, en TRIPPEL espresso. I'm impressed... :-) Det skulle min mage aldrig palla med.

Lyckliga Grodan sa...

det är det enda kaffe jag dricker på hela dagen, så det kanske inte är så häftigt som det låter