2005-07-12

om-utifall-att

om-utifall-att jag inte skulle ha familj (vilket jag är evigt tacksam för (att jag har alltså!)... tack kärlekshormoner och fungerande kroppar) är jag helt säker på att jag skulle vara en riktig tråkmåns:
  1. Jag skulle aldrig vilja åka någonstans
  2. Jag skulle jobba jättemycket mer än jag gör nu
  3. Jag skulle nästan aldrig laga mat
  4. Jag skulle få för mig att saker och ting måste ligga i ordning
  5. Jag skulle träna mycket, och få en ett outhärdligt vältränad kropp
  6. Min lilla tendens att vara en besserwisser skulle blomma ut och förpesta livet för mig och andra
  7. Jag skulle hinna läsa så mycket att jag på riktigt skulle bli alldeles för bildad. (Det är bättre att inte veta så mycket, då oroar man sig mindre...)
  8. osv, osv, osv....

Dagens målning av golv var mindre traumatisk än gårdagens. Jag övergav Loranga och gänget igår och åkte iväg och köpte bättre målarverktyg, plus att jag hade handskar på mig idag. Det tar sig.

puss till hela grodfamiljen

tjingeling

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Vilken himla tur at du har familj! =)

Batbut sa...

instämmer med föregående talare, livet blir så mkt mer flexibelt och levande då, även om det sker på bekostnad av sömn *s*

The Female Dinousaur sa...

Man blir en så mycket bättre, men något tröttare, människa med familj. T o m med en grodfamilj... :-)