2005-07-25

inga kommentarer

Två kroppsliga fenomen (med samma innebörd):
  1. igår när jag torkade händerna i en sån där blåsmojäng som finns på offentliga toaletter upptäckte jag att huden på mina händer liksom flyttade sig efter blåsten. Lös hud på händerna är ett faktum
  2. Idag när jag och lillgrodan kittlade varandra klämde hon på sidan av mitt ena bröst som vore det en del av min mage. När jag påtalade att det inte var magen skrattade hon så hon vek sig dubbel. "Men mamma, jag var helt säker på att det var din mage!!!" Mina vackra bröst ter sig således lika små, eller stora, som valkarna på magen. Inga kommentarer

Som sagt: Inga kommentarer

uppdatering:
saker jag inte borde gjort:
  • legat i soffan som en jäsdeg hela dagen (läs: jag borde ha tagit en rejäl promenad vid havet med vinden i ansiktet), men jag orkade inget annat

tjingeling

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Då ser vi nog rätt lika ut. När min dotter var i tonåren och började få små bröst, satt hon en gång i andra soffhörnet och studerade mig - sen sig - och utbrast förvånad: Har du dina DÄR???

The Female Dinousaur sa...

Undvik blåsmojänger. Dom inte bara förflyttar hud. Dom sprider bajsbaciller också!

Lyckliga Grodan sa...

jag lyder de flesta råd som verkar vettiga, och det gör ditt biggis. Inga mer blåsmojänger för min del.

Barn är oerhört detaljerade i sina observationer. Min dotter sade till mig för ganska många år sedan:
mamma du har så fina bröst. De är så låånga och fina.

Batbut sa...

barn är för söta, har klarat mig än så länge från kommentarer. Dock är de väldans förtjusta i min mage för den är "mjuk som en gosekudde"!