2005-07-25

suspekt böjelse

Ha, äntligen får jag användning för min danska språkkurs. Nä, det är inget skämt. Jag har i många år önskat mig en språkkurs på danska (cd-skivor+bok) När jag fyllde år senast gick denna önskan äntligen äntligen i uppfyllelse. Sedan dess har jag gått omkring och upprepat enstaka danska fraser, och räkneord (de är svårast) Jag kan till exempel beställa tågbiljett med platsbiljett, fråga efter vägen till flygplatsen och div andra superviktiga fraser. Resten av grodgänget har ömsom fnissat ömsom stönat åt detta övande. Jag säger bara: skrattar bäst som skrattar sist. I morgon åker vi till detta fryntliga, godmodiga tillåtande (förutom deras invandrarpolitik måste jag tillägga) grannland. Jädrar i den vad jag ska snacke dansk. En och halv fjärs hela dagen.

Jag återkommer med lägesrapportering

tjingeling

Inga kommentarer: