2005-07-22

förbättringspotential

Eftersom jag var så nöjd med mig själv igår kom jag ju att tänka på saker som jag inte lyckas så bra med. T.ex dagbokskrivning. Jag har aldrig lyckats skriva dagbok på något sätt överhuvudtaget. Och alla personutvecklare värda namnet basunerar ut att man ska skriva dagbok: Känslodagbok, Sexdagbok, matdagbok, gåneriviktdagbok osv osv. Det verkar ju som om jag aldrig kommer att bli helt lyckad, för jag klarar inte det. Jag skriver en dag, sedan glömmer jag det! Hur gör ni? Och hur lyckade blir ni?

En annan sak som jag inte lyckas med är inredning. Jag läser tidningar om inredning i allt från hönshus till herrgård, men när jag lagt från mig tidningen så är det som bortblåst. I vårt trapphus och hall har vi aprikosfärgade (jag vet att det är en äcklig färg, tack) tapeter som dessutom är trasiga. Gardiner har vi i de flesta rum, men jag har ingen susning om hur man kommer ihåg att de kan bytas. Golvet i köket är en plastmatta med violer i olika blåtoner. Ja ni läste rätt, violer i olika blåtoner. När vi flyttade in för snart 8 år sedan satte sig en av flyttgubbarna ner och utbrast att det var den fulaste mattan han någonsin sett. Han kanske retade treåringen i mig, och det kan ju vara så då att vi behållit den bara på pin ki. Så enkelt är det inte tror jag. Det är enklare ändå. Vi är fruktansvärt lata, och vi vill inte ta oss råd att leja hantverkare ( Min fjällsemester är mycket viktigare än ett nytt köksgolv)

Efter ha kollat runt lite på andras bloggar idag, kom jag på att jag faktiskt inte lyckas så bra med matlagning heller. Jag är inte tillräckligt intresserad, antar jag. Jag försöker alltid göra något annat också, så att matlagningen inte ska bli så tråkig. Det som händer är ju förstås att jag glömmer bort matlagningen, så att det blir överkokt, torrstekt, storbrand i stekpannan eller någon annan sidoeffekt av glömska. Smågrodorna älskar dock min korv stroganoff, annars är det storgrodans käk som gäller. Och inte mig emot, jag tackar och bugar.

Nåväl, jag är ändå rätt nöjd med mig själv idag. Jag har gjort hela stående och två sittande i primary och alla de avslutande (yoga, ni som vet vet) Alla de andra grodorna är ute och flänger idag, så jag fick all tid för mig själv.

Bäst idag:
kallt vatten att dricka
jag känner mig lugn

saker jag inte borde gjort:
slarvat bort mina solglasögon

jag drömmer om:
en ny mobiltelefon

tjingeling

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Jäklar anåda vilken lyckad människa jag måste vara!!! Jag har skrivit dagbok varje dag sen år 2000 - 18 stycken - så slarvigt skrivna att ingen kan tjuvläsa...
*känner efter*.... jo, jäkligt lyckad är jag nog...:)