2005-07-19

vattentätt

på väg till båten som skulle ta mig hem från staden kom ju världens ösregn med byiga vindar. Att använda paraplyet var helt uteslutet (litet och bra, men dyrt) så jag trotsade vädret och sprang genom ösregnet. Det är en öppen liten båt, så man kan säga att jag fick användning för min någorlunda vattentäta hud, kläderna däremot var helt urblöta.
Det bra med detta är ju att jag redan på en gång fick lov att använda min nya sköna långärmade tröja, införskaffad idag.

bäst just nu:
att ha stuga, och inte behöva tälta
roibos-te med vaniljsmak
bibliotek

saker jag inte borde ha gjort idag:
inga än så länge, men den som lever får se

saker jag drömmer om:

att jag ska sova länge och ostört i natt

tjingeling

2 kommentarer:

Batbut sa...

men vad ska du då med paraplyet till? *s* Hoppas Du fick en ostörd sömn

Lyckliga Grodan sa...

Du har helt rätt vad det gäller paraplyet, logik är inte min starka sida vid alla tillfällen. Jag sov gott faktiskt, drömde mystiska drömmar igen.. Kan det ha att göra med att jag varvar ner, vad vet jag. Drömmarna handlar om allt mellan sex och att jag är legosoldat med plikt att döda. Huh (för det senare alltså)