2005-07-26

det har hittills gått øver førvæntan med danskan. Jag behøvde komma till ett apotek, och det gick alldeles utmærkt att fråga: " jag vill gerne finde en apotek". Det var lite svårare att faktiskt førstå vad som svarades. Jag behøvde ændå bara fråga fyra gånger. Før att ha trænat i knappt tre månader tycker jag ændå att det ær med berøm godkænt.

bæst just nu:
  • vi behøver bara sova en natt på detta sunkiga hotell (det såg så fint ut på bild, och inte stod det något om motorvægen 10 meter från hotellet)
  • det danska fina fluffiga brødet
  • en øl direkt ur flaskan efter att ha slæpat oss runt i den lilla staden vi befinner oss i

jag borde inte: Hær finns inget att tillægga idag

jag drømmer om: att danskan ska mogna lite under natten

tjingeling

2 kommentarer:

Batbut sa...

dejlige reise (eller hur man nu säger) *S*

Lyckliga Grodan sa...

mange takk, vi ska nok ha det sjov