2005-09-20

dementi

jag ser att det har vuxit fram en skräckinjagande hurtfrisk äppelkäck bild av den Lyckliga Grodan i bloggvärlden...

och jag har nog byggt den själv

jag vill därförframföra att den här grodan:

bråkar på sina gullgrodor allt emellanåt..
tänker riktigt illa dåliga tankar om storgrodan ibland
tränger sig före barn och handikappade i kön om hon inte vill bli utan
glömmer både födelsedagar och bröllopsdag i sin närmaste krets
ynkar sig i självömkan i tid och otid
inte bryr sig mycket om det som är utanför sitt revir
inte orkar konversa tråkiga människor
är mycket fåfäng
gömmer godis och äter i lönndom
blir skittråkig när hon är berusad
är obehagligt bestämd

bara så ni vet..

I'll be back

tjingeling

10 kommentarer:

carra sa...

En mycket mänsklig groda, med andra ord! :)

Gagga sa...

Uj vilken förfärlig groda:)

Batbut sa...

en helt mänskligt groda som Carra säger alltså! Och vet Du vad - tror nog vi gissat det allihop och gillar Dig ändå *s*

Anonym sa...

Jag tycker ännu mer om dig nu, grodan! Du är inte bara mänsklig, du har även kapacitet att tränga dig före barn och handikappade. *skrattar gott*

Lyckliga Grodan sa...

jag tror jag skrev inlägget mest för min egen skull.. fick lite kräkkänslor när jag läste igenom mina kommentarer.. LÄTT onyanserad grodbild.. det känns bra att jag redan var genomskådad... puh*torkar svetten ur panna*

andas sa...

Nej. :-( Där sprack ju min illusion. Jag som haft dig som min absoluta förebild.

Puss på (mänsklig) grodnäsa!

Anonym sa...

Så du menar att jag har totalt missuppfattat dej????*plutar med underläppen av besvikelse, att du lurat mej så*
Men om jag pussar dej på mun, ploppar du väl upp som en prinsessa.

Lyckliga Grodan sa...

Rita: så är det ... jag är en gräslig prinsessa som gör som hon vill.. oavsett vad andra tycker..
det kanske får bli mitt alter ego

Annela sa...

Svettas grodor???

Lyckliga Grodan sa...

nej hmm, svettas rent fysiskt gör ju inte växelvarma djur.. det var mer en mental svett.. tror jag..;-D