2005-09-16

fantasi

sitter på Arlanda och väntar på flyget som ska ta mig hem...

Kan inte få min hjärna att sluta skapa liv och öden åt människor på en flygplats...

Det är som en doku-såpa fast live... och verkligen på låtsas

Det där paret därborta ska bergis åka till Frankfurt... för deras dotter bor nog där..
Den där barnfamiljen är på väg till Farmor i Köpenhamn.. och mamman och pappan är i en kritisk fas i sin relation... hon har nästan tröttnat.... han jobbar jämt
Den där tjejen ska på jobbintervju i Bryssel...
Killen därborta väntar på att flickvännen ska komma hit från Oslo...

den här grodan har väldigt livlig fantasi.. och är på väg hem


tjingeling

10 kommentarer:

Theron o familj sa...

På väg hem? Var har du varit då?!

Ps. Brukar också sitta och fantisera om andra människors liv och öden. Dom skulle bara veta.. Ds.

Batbut sa...

Men hallå! Har Du varit ute och flygit mol allena. Vars då? Har Du hemlisar för oss?

Anonym sa...

Har inte läst någonstans att du skulle flyga bort! Du menar inte du smyger för oss,,eller??

crrly sa...

Spännande att leva när man har ett extraliv i huvudet! :)

Var har du varit?

Lyckliga Grodan sa...

jag gör det ibland.. flyger alltså.. oftast över dagen, men ibland sover jag över... har varit i Vaxholm nu.. det har med jobb att göra...
NU ska jag och minsta grodan åka och hämta hem två kattungar.. Det är en mycket roligare resa...

Lyckliga Grodan sa...

crrly: om det räckte med ett extra liv.. fantasin får spinn ibland.. och då får jag skaka mig själv för att komma ihåg var jag är.. men kul är det :-D

Anonym sa...

Hej hej ...ofta brukar min fantasi flöd vilt i kön i affären, jag ser vad dom köper och försöker komma på , vilka vi är . Ibland är det väldigt mycket gott på bandet , ibland "bara" nåt nyttigt, ibland en o annan falukorv, tillsammans med pulvermos. Kattmat ibland översstiger den all annan mat tillsammans med kattsand, ja då! förstår man ju att det är en speciell individ som står där ler*
På flygplatser är jag för egen del totalt lost, jag är glad at jag hittar hem! ler*

Lyckliga Grodan sa...

just det, i affärer kan man också spinna loss och låta fantasin löpa amok.. nån som bara köper konserver.. paranoid med tankar om förestående krig och isolering.. överfull vagn.. 8 barn och en make som aldrig gör nånting hemmma..
hugaligen.. man får hoppas att folk i allmänhet inte kan läsa tankar.

The Female Dinousaur sa...

Undrar vad du fantiserar om oss bloggare? :-)

Lyckliga Grodan sa...

Ha ha du skulle bara veta..nä, faktum är ju att ni lever av er själva.. alla inlägg och kommentarer väver en bild av en person.. som kan vara mer eller mindre sann.. men fantasin går inte i spinn som på en flygplats..för där blir det en ögonblicksbild som jag kan misstolka bäst jag vill..