2005-09-05

oväntat besök

allt har tystnat här hemma....
de små gullen ligger och sover.. och den stora är borta hela veckan..

har försökt skylla oron på ett dumt test.. men det är ju inte sant.. om nu nån förutom jag trodde på den..

den kommer tillbaka ibland... oron, rastlösheten... och nu är den här...

ogripbar, namnlös... men välkänd... den intar och pinkar in revir..
allt inmutat stumnar.. och obehaget växer...

det den inte vet är att jag inte är rädd längre...

och i morgon känns det bättre

tjingeling

6 kommentarer:

Batbut sa...

gumman, håll i och känn styrkan i Dig! Den finns där och det onda kan inte komma åt Dig längre. Inte på riktigt!

ps: tack för bilden, hoppas det var okej att lägga ut den..

Lyckliga Grodan sa...

tack battis.. jag behöver verkligen det ikväll.. det är faan att gamla monster är så livaktiga..

bra att du la ut den den är ju din..

Batbut sa...

godnatt vännen! Och lipa monstren i ansiktet (eller gör som jag, blogga ut dem)

Lyckliga Grodan sa...

I will.. sov gott själv.. och glöm inte bort att se cool ut på rivieran..

Gagga sa...

Den där märkliga oron spred sig runt oss o dröjer kvar inom oss, men efter några dagar hoppas jag den klingar ut! Kram på dig lilla fina groda!

Anonym sa...

Groda, jag försvann tidigt bort från blogglandet i går kväll, så jag missade detta. Hoppas det känns bättre nu!
Känns det jäkligt ikväll åxå, får jag väl läsa en gonattsaga för dej.