2005-09-11

morgonstund....











Utsikt från vår gård halvsex häromorgonen....

Jag är av födsel och ohejdad vana morgonmänniska, eh förlåt morgongroda.... min hjärna är som klarast och redigast mellan kl 06.00 och 09.00

vid den tiden är dagen fortfarande ograverad... och känslan av att jag har dagen i mina händer är stark..

vid den tiden kan jag fortfarande ha en sak i mitt huvud och göra något helt annat och det funkar utmärkt..

vid den tiden samlar sig naturen på något sätt, och luften är laddad med energi....

det är inte alldeles helt friktionsfritt att bo med någon som inte kopplar in sin hjärna, och inte heller sin kropp, förrän tidigast kl 10 på förmiddagen...

men vem har sagt att det ska vara lätt...

det är ju kul det ska vara....

tjingeling

21 kommentarer:

Theron o familj sa...

Oj vad det såg magiskt ut. Läckert!

Lyckliga Grodan sa...

det kändes magiskt.. värmen stiger ur älven nu.. och det är häftigt...

Anonym sa...

Oj oj så läckert. Bra fotograf är det bakom detta fotot förstår jag!

Lyckliga Grodan sa...

det måste ha med kameran att göra, tror jag.. jag har aldrig gått någon fotokurs..
men visst blev det fint.. jag har fått blodad tand, och måste genast spara ihop till en egen kamera..
det blir gröt hela hösten...hi hi

Ilva sa...

Du fyller val ar eller far julklappar??? valdigt stamningsfull bild grodan!

Lyckliga Grodan sa...

ilva: långt till födelsedag.. men å andra sidan.. storgrodan får ju farsdagspresent snart... han kan ju få nåt som jag oxå vill ha... hi hi hi

Gagga sa...

Så fint o vilken stor älv du bor vid. Ser lika bred ut som minsjö.

Lyckliga Grodan sa...

älven är stor, men blir till en sjöliknande formation där jag bor.. så det är helt riktigt observerat..
stora vatten är kraftfulla fenomen.. jag skulle nog känna mig malplacerad utan närhet till vatten, groda som jag är

Anonym sa...

Vilken superhärlig morgonbild!

Anonym sa...

Vilken underbar bild ! Tänk vad mycket man missar genom att ligga o dra sig, de få mornar som jag gått upp tidigt har jag faktiskt upplevt både djur och natur på ett annorlunda sätt. Det märkliga är att jag ändå väljer att ligga kvar.

Sallin sa...

Wow! Även om jag själv är en typisk kvällsmänniska, kan jag avundas dem som går upp tidigt och får en annan upplevelse av naturen

Batbut sa...

hello baby, ser Du mig inte *s*?

Lyckliga Grodan sa...

nä du är alldeles osynlig för grodan idag.. men det verkar ju som du överlevt drinkar och sol.. och det räcker långt för mig..
jag letar vidare efter fladdermusen..

Anonym sa...

..Nått dansar över vattnet...

Anonym sa...

Jag väntar,,,väntar,,,väntar,,, och väntar,,tar det så lång tid att ladda några futtiga batterier??

The Female Dinousaur sa...

Åh, så vackert! Man bara väntar på att Näcken ska dyka upp... :-)

Batbut sa...

läcker bild! Lite trollskt, man bara väntar på att trollen och älvorna ska komma fram ur dimman. I'm back! Saknad Dig vännen! Allt ok nu?

Lyckliga Grodan sa...

Tanten: visst såg du också en fladdermus som flög där.. på väg hem från Rivieran tror jag..
Rita:den som väntar på nåt gott...
Biggis: det mest nakna i den här älven är väl grodan när hon utan baddräkt hoppar i..
Battis: jag mår bra.. haft lite mycket idag.. ungar som ska på skolutflykt.. gympaskor som inte passar i år.. sånt som även grodmammor måste ta tag i..

carra sa...

Underbar bild!
Jag är precis tvärtom - morgonen är INTE min bästa tid på dygnet, direkt! Jag vaknar aldrig riktigt förrän vid halv tio, tio, även om jag kroppsligen befinner mig på jobbet :) Tidigare var jag extremt kvällspigg, som kompensation, men sorgligt nog håller jag på att bli kvällstrött men fortfarande lika morgontrött... dygnet krymper, liksom! :D

Anonym sa...

underbar bild! sådär vill jag oxo bo! ..o jag håller m dej om att dagen e som bäst o vackrast på morgonen..tyvärr e jag inte morgonmänniska o vaknar aldrig, om jag inte ställer väckarklockan, före 10-11, o missar därmed de bästa timmarna dag efter dag :(

crrly sa...

Sååå vackert. Så underbart det måste vara att vara vid medvetande såna vackra förmiddagar!