2005-09-22

mellanrum

prövningen kommer med ett halvårs mellanrum på ett ungefär ...Alltså att gå igenom garderober och kolla vad som urvuxet och/eller urtöntigt och bara inte går att ha igen, typ någonsin...

jag brukar upptäcka att jag bara slängde ner allt i de iofs ordentliga och robusta (och skitdyra) lådorna utan att sortera eller tvätta eller så... Det tar någon dag att göra det i efterhand, minst...

så jag lägger till på att göra: inventering av garderober.... investering i skor och vantar...

däremellan leves livet...

tjingeling

6 kommentarer:

Anonym sa...

Huh, vilken mardröm!:-o jag är jätterädd för att städa i min garderob, tänk om man upptäcker att man måste slänga någon av sina älsklingskläder?!? :-o Nä, jag kör på jag, lyckligt ovetandes! ;)

Lyckliga Grodan sa...

också en taktik.. användbar ett tag..men det blir svårare om man får barn.. de växer hur lite mat man än ger dem ....;-D med tiden utvecklar de också en känsla för stil, den stil som gäller just nu brukar det vara..

Batbut sa...

jag har en jäääääättelåååååång "inte gjort lista" men den gav mig sådan ångest så jag har skrotat den *s*

Humlan sa...

Min att-göra-lista gjorde jag för länge sedan. Ingen idé att uppdatera den, för den gamla är inte åtgärdad... *S*

Gagga sa...

Förenklad klädhantering:
Vår= kläder av!
Höst= kläder på!
Sen så slutar jag raka benen vid den här tiden på året, så jag ska slippa ha långkalsonger i vinter.

Lyckliga Grodan sa...

självklart.. vinterpäls på fr.o.m september.. det blir en väldigt fin värmeisolering under långkalsonger med hårlurv... och jag tror att det är rätt snyggt också.. på grodor iaf... hahaha