2006-01-09

brr.. brrr....brrrrr...





















i detta köldhål.. där jag bor...
är det fortfarande tjugo minusgrader..
så har det varit i snart en vecka..
och det blir så kallt i vårt gamla gistna otäta hus...
jag rättar det sista påståendet...
det blir skitkallt i vårt hus...

morgonen börjas med braständning...
katten kosmos är fylld med varmvatten...
ligger under fötterna...
tre par sockar..
fleecetröja..
stor kanna te..

datorn har hackat igång...
elden sprakar...
solen har gått upp..
kom igen dagen..

jag är beredd...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sänder VARMA tankar till dig.

Lyckliga Grodan sa...

tack AnneMaj.. det värmer.. hihihi...

PGW sa...

Ojoj. Mysigt att bo på landet och så men ...

Lyckliga Grodan sa...

precis.. det är ju det jag säger..
lägenhet i stan.. om jag får bestämma.. eller nybyggt hus i funkisstil...