2006-01-29

växa ihop....
















jag blev ju lite sommarinspirerad ändå..
trots allt mitt tjat om snö..

josefin skrev om havet för ett tag sedan..

jag har ett förhållande med havet..
länge ignorerade jag det stora vattnet..

men femton år vid havet på somrarna gjorde sitt..
helt plötsligt kom jag på mig själv..
mitt i vintern..
att längta efter havet..

morgondoppet i ett stilla hav..
lukten av hav..
ett vresigt argt novemberhav..
jättereflexen från havet en solig dag..

jag insåg att havet frågade chans på mig..

jag sa ja..

här morgonbadar jag..på sommaren..i havet

4 kommentarer:

Anonym sa...

tack för länken :)) Uppväxt om somrarna i Stockholms skärgård så tycker jag bäst om Östersjövattnet. Det är det enda som jag inte riktigt klarar av att tycka om med Nordsjön. Den är för salt. Och morgondoppen... aaaah... bättre än sex! aldrig att jag känner mig så tillfreds med min kropp som när det varma blodet flushar genom ådrorna efter 16 gradigt vatten! *grin* (men jag hatar att duscha kallt!)

Monica med yffen sa...

Fint skrivet. Synd att havet inte kan läsa. :)

Lyckliga Grodan sa...

josephine.. jag är också uppväxt med bräckt vatten.. men västerhavet har övertalat mig om att saltvatten också går bra..

monica.. tack..

Anonym sa...

Havet är underbart! Östersjön är bättre, tycker jag också, trots att jag bor så nära havet på motsatta sidan.