2006-01-24

fyra....

fick en passning från en liten tant...

Fyra jobb som jag haft i livet:
1. tidningsutdelare
2. truckförare
3. brevbärare
4. försäljare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. dunderklumpen
2. antonias värld
3. k-pax
4. the philadelphia story

Fyra platser jag bott på:
1. californiens inland
2. västerbrofästet på söder stockholm
3. göteborg..precis vid liseberg
4. ångermanlands kust

Fyra tv-serier jag gillar att se på:
1. gilmore girls
2. vita huset
3. djursjukhuset
4. mumindalen(tecknad)

Fyra platser jag varit på semester:
1. geilo
2. barbados
3. gotland
4. österike


Fyra websiter jag besöker dagligen:
1. lyckliga grodan.. fniss
2. nyligen.se-favoriter
3. svd.se
4. google

Fyra favoriträtter:
1. ugnsstekt laxfile m. ädelost, gärna kokta rödbetor till
2. ugnstekt torskfilé, citron.. någon god kall sås
3. grillat kött med grillsås a lá grodan
4. päronpaj med gräddglass

Fyra ställen du hellre skulle vara på just nu:
1. i fjällen, efter en heldag på skidor
2. på U2-konsert
3. på hästryggen, fri fart hem..
4. på vandring med mig själv

nu passar jag till biggis, battis och morgondimma..
om ni inte redan gjort detta förstås

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kul!
Tänk att jag glömde "Antonias värld"- den som är min absoluta, allra största favorit! Å Gilmore girls- jamen hur kunde jag ta c/o Segemyhr före den?
Ja, en liten tant är det man är, glömsk å allt!

Anonym sa...

DUNDERKLUMPEN! Den är ju själva FILMEN ! Hur kunde jag glömma...
Rosenrot, ginseng - vad ska man äta för att häva detta tillstånd av dimma?!?!?

Batbut sa...

hihihi.. min mamma levererade ballonger till den filmen, så jag fick vara med. Satt i knä på Bebbe Wolgers *s*

Batbut sa...

mission accomplished, men Du - var i hela fridens namn ligger Geilo? Låter som en tarmsjukdom

Anonym sa...

Geilo ligger i Norge.. Åk förbi Idre in i norge så! det är som att åka i tarmen, rätt.. kurvor och sånt.. *s*

Anonym sa...

kul blogg.

Lyckliga Grodan sa...

en liten tant.. det tog mig en stund att komma på filmerna..
battis..wow.. du var med alltså..geilo är en skidort.. i norge..
annemaj.. jämförelsen är underbar..
nyfiken.. tack och välkommen..

PGW sa...

Dunderklumpen är rar. Jag har ett par kompisar som inte har någon speciell förfestmusik, de förfestar alltid till Dunderklumpen!

Lyckliga Grodan sa...

det känner jag sannerligen igen pgw.. heder åt dina kompisar.. de har valt rätt spår i livet ;-)

Mildamakter sa...

Den där ugnsstekta laxen med ädelost lät onödigt god...det är inte möjligtvis så att du kan klämma ut ett recept??? *lägger huvudet på sned och försöker se ut som en tiggande hundvalp*

Lyckliga Grodan sa...

milda.. det kommer .. läggs ut på bloggen i kväll.. det kan inte bli lättare.. jag är nämligen matlagningsanalfabet...