2006-01-04

trångt...









långt från all trängselproblematik...
mötte tre bilar på väg hem..
en sträcka på en och en halv mil..
jo visst ja, jag blev omkörd av en också...

o-trängselavgiften...
det är nog när stillheten blir kvävande..
eller att vi måste ha två bilar för att ta oss dit vi ska..
eller att det är så långt till kontinenten...
alla kontinenter för den delen..

återbäringen..
tja.. stillheten igen.. som låter tankar tänkas..
mörkret.. och ljuset..
tryggheten... och enkelheten...

gungor och karuseller..
livet helt enkelt..

13 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag har läst flera gånger nu.... jag tror du mår bra.... eller?

:-)

Lyckliga Grodan sa...

jag mår jättebra.. :-)

Cornelia sa...

inte helt fel med tystnad som låter tankar tänkas och stillhet, inte alls fel.....gott låter det.

Cornelia sa...

Grodan, du skickar bra energi till mej...tack!

Batbut sa...

still going strong! Har ni inte ett stryktåligt hus och lite jobb till en trollfamilj? Fast frågan är om Din metropol skulle klara av en galen fladdermus? Jag skulle bli ortens original förmodligen *s*. Btw, tordes Du inte svara på mitt tidigare inlägg? *S*

Lyckliga Grodan sa...

cornelia.. tack.. och väl bekomme..
battis.. vi klarar nog dig i detta världscentrum.. men du får nog lappsjukan..
var det inlägget om att du och trollen var tokiga..hmm.. det var ju lite fegt...men jag tänkte faktiskt på hur jag i mitt tokiga liv ofta var sjuk.. och tokig var jag ju inte.. bara lite osmart..
så.. nej du är inte tokig..
faktiskt en av de klokare fladdermöss jag vet;.)

Batbut sa...

Tackar Grodan, du vet precis vad jag vill höra *s*. Fast ärligen så ligger det mkt i Ditt tänk - jag vet! Skulle gärna byta jobb om jag tordes. Börja skriva ex.vis. Men när jag blir stor så *s*

Lyckliga Grodan sa...

när vi blir stora ska vi ju flytta till sydafrika.. ligga i skuggan och må bra.. dricka mycket vin.. och skriva..
var det inte så vi sa??? jag har minsann för mig det..
stora och små grodor och troll och annat småknytt får hänga med..
jag längtar..

Batbut sa...

Your'e on!

PGW sa...

Ja när är det vi ska åka egentligen ..?

Lyckliga Grodan sa...

bra fråga.. vad tycker du? det kanske finns någon prins-säsong där vi kan pricka in...:-)

Batbut sa...

Om det är minusgrader imorgon så syns vi på Arlanda kl 10.00! Pass med

Lyckliga Grodan sa...

prognosen för sydafrika ser god ut.. här är det minus tretton nu..