2006-01-02

velpotta...

2006...
ett nytt år...

jag pendlar mellan det väldigt symboliska... ett nytt varv, ett oskrivet blad.. en chans att göra annorlunda...
och det helt osentimentala.. ingen skillnad mellan 11.59 och 00.00..

fast med åren har symboliken vunnit mark...
det är något befriande med att starta om..
fast det inte är någon riktig omstart jag gör...

en mental omstart kan jag nog ändå säga att nyåret är

och i år kan jag inte bestämma mig för vad jag ska ta lägga kraft på...

rensa i röran...
vila mer..
äta bättre..
hålla kroppen i trim..
bestämma i mitt liv..
njuta mer...

jag tror nyåret får mogna lite innan jag kan välja...
idag ska jag njuta av att det är ljust en halvtimme längre än innan jul..
och av snön som ligger...
tjillevipp....

6 kommentarer:

Cornelia sa...

Njuta av livet, numero uno!

Lyckliga Grodan sa...

ok.. ligger högt upp.. fast det inte ser ut så på den här listan..

läste nyss hos Mette att hon skulle gå ner i vikt.. och det hade jag förträngt att jag också ska.. för jag vill inte lägga ner tusentals kronor på att köpa nya byxor.. suck suck..

Batbut sa...

Tycker prio 1 ska vara många Stockholmsbesök med Storgrodan, Nummer 2 mer bloggande. Sedan får Du välja fritt *s*

Lyckliga Grodan sa...

förslagen blir bättre och bättre.. jag gör som ni säjer..

eder lydiga groda..

Visionary soul sa...

Min röst faller på "njuta mer", i det kan väl ingå att sköta kroppen så den mår bra. Gå ner i vikt är väl av underordnad betydelse egentligen, må bra verkar viktigast! :-)

Lyckliga Grodan sa...

hmmm..*med allvarlig röst* juryn=jag drar mig nu tillbaka för att överlägga om det som ska vara viktigt under detta år..

beslutet meddelas senare.. när jag vilat njutit bestämt skött om och allt det där.. :-)