2006-01-08

snålvatten..
















den som väntar på något gott kan ju vänta förgäves som det heter..
eller var det inte så..
kolla katterna...
dumsnutarna..

nåväl...
resultatet av gårdagens attack:


urvuxna skidor och pjäxor kördes till second-hand affären

mina pappershögar are no more..(jag är väldigt stolt)

jag rensade badrumsskåpet

pappersskräpet transporterades dit det ska

jag lät alla vinna i alla spel vi spelade..

vi eldade i spisen hela dagen..

jag drack tillräckligt med limoncello.. (det är väldigt starkt.. och gott)

jag lät mig själv dregla ohämmat över köksbroschyrer.. vårt kök är en ledsam historia.. ni som inte sett golvet.. kolla här.. ni andra kan blunda.. jag tror jag måste uppbåda battis energi för att någonsin gå från dregel till handling...

så blev det...

16 kommentarer:

Morgondimma sa...

Ojdå.. lite..hm.. annorlunda golv där..

Anonym sa...

Silvertejpen får det ju bli då,,on du frågar Battis.
Jag är ju lyckligt lottad med ett nyrenoverat kök och badrum. 1 år sen nu, men oj så lycklig jag är över det!
Släpp ut katterna.

Anonym sa...

Å katterna är ju för söta där dom sitter och hoppas! Och du har haft en produktiv dag ser jag. Imponerande.

MB sa...

golvet är ju urläckert.....vill ha.....btw...har skickat två mail till dig men inte fått svar.....

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag blir helt matt! Vad duktiga ni varit. Vi har också vedspis!

PGW sa...

tja golvet var ju lite udda onekligen :-) Du kan inte K-märka det bara då?

Humlan sa...

Tänk, det hade jag förträng (Golvet)! Det är ju onekligen... orginellt!
Men du hade mycket energi till pappershögar och annat, jag har mina kvar...

Monica med yffen sa...

Vilken härlig bild!

Men hallå, har du också två katter? Två eller tre katter gäller alltså i bloggvärlden?

Jag har bara en. Kan en yff räknas?

Lyckliga Grodan sa...

golvet.. alltså det är fulsnyggt.. och jag är benägen att hålla med maleandro.. jag vill ha det kvar..
det är bara så slitet.. så det går inte att hålla rent längre.. jag är ingen ruinromantiker.. så någon k-märkning blir det inte pgw..

pappershögarna.. de är mina fiender..*morrar* behöver både sekreterare och hushållerska för att få flyt i livet..

monica.. yffar räknas..

linda.. utan vedspis blir livet tråkigt..

katterna.. de är två.. Majsan och Morris...de har nog fattat att de inte får tag i fåglarna nu.. så de sitter hellre inne och morrar.. och dreglar..

Lyckliga Grodan sa...

maleandro.. jag har svarat nu.. har varit lite trög på mail-sidan..

Cornelia sa...

Finns det nåt intresssant under golvet, brädgolv tex?

Du har ju varit jätteduktig, gjort mycket mer än jag. Men i morse rensade jag kylen, nöjd med det idag.

Visionary soul sa...

Men ser du, energiviruset smittade visst! :-) Vad roligt!

PGW sa...

Läs "Rensa i röran ..."-boken du också så får du se vad som händer!

Lyckliga Grodan sa...

pgw..jag har ju läst den två och en halv gång.. och så blir jag alldeles entusiastisk.. och så händer det ingenting.. aarrghh... varför tar det stopp???

Batbut sa...

vilken energi? Jag har tappat min. Var det Du som fick den?

Lyckliga Grodan sa...

urrp.. oj då.. det var ju inte meningen.. är det så det funkar.. då lägger jag mig genast ner och latar mig igen...