2006-01-28

helt normalt..


i bloggsfären duggar passningarna tätt just nu..
jag har fått en från humlan..

som vill att jag ska avslöja ovanor och egenheter från grodskogen..

  1. jag gillar söndagar.. och måndagar
  2. jag älskar tidiga morgnar..
  3. jag tycker om att ut hoppa.. på studsmatta.. och i sängen..hihihi.
  4. jag vill ha vita underlakan.... och kuddvar..
  5. jag är hellre utan.. om jag inte har råd att köpa det jag vill ha.. (ingen billig kopia.. kvalitetssnobberi säger storgrodan..)
  6. jag tycker om att vara hungrig.. om jag vet att jag snart får äta..
  7. jag får ångest av att packa inför resor..
  8. jag kan inte äta selleri.. i någon form.. kräkreflexen går igång..
  9. jag dricker mitt kaffe i bilen.. trots att jag spiller ofta..
  10. jag kan inte gå förbi en hund utan att fråga om jag får klappa den..

alla andra olater lämnar vi för idag..

tjolahopp...

uppdaterad 20.15

som ni ser har jag svårt att hålla mig inom ramarna oxå..

det skulle bara vara fem.. och det bidde tio...

11 kommentarer:

Mildamakter sa...

Ja FY för selleri - det är guds straff till mänskligheten...*ryyyser*

Bloggblad sa...

Selleri är gott! Speciellt rotvarianten.
Jag kan annars förstå alla punkter utom det där med tidiga morgnar...Jag har alltid hoppats att jag skulle bli mer morgonpigg med åren, som alla säger att man blir, men än är jag ung i det avseendet.

Anonym sa...

Nämen! Det är väl inga olater! :-)

Anonym sa...

Har du provat rotselleri? Det är underbart gott, mjukt och milt i smaken, jättegott att rosta i ugn tillsammans med morötter, potatis och kålrot!

Lyckliga Grodan sa...

marskatt.. jag har provat allt.. kokt, rivet, rostat, okokt, blda, rot.. det går inte..

Humlan sa...

Då ska du bara låta bli selleri! Kan man inte äta, så kan man inte. Jag har under flera år haft problem med bl a aubegin, jag kan inte äta det utan att börja må illa. Det är inte smaken, utan något annat (och jag har ätit det tidigare...).

Tack för din (långa &)trevliga lista. Det där med bilkaffe har jag svårt att förstå, men det kanske är långa bilresor utan alltför hård trafik?

Miss Piggy sa...

Härligt att se att det finns 'normala' människor!
;)

Anonym sa...

Nu får du ännu en utmaning! Se min blogg!

Anonym sa...

skönt att inte vara ensam om att spilla kaffe.....och lite annat knasigt.
Blir glad när du besöker min blogg.
Du verkar ha massor av positiv energi!

Lyckliga Grodan sa...

moni..jag ilar..
nyfiken..tack.. likewise.. glad att jag hittat till dig :)

Visionary soul sa...

Den tionde olaten var en himla charmig en! :-) och den elfte också, som inte håller sig inom ramarna...