2006-01-12

vibrationer i luften...

jag gillar verkligen den moderna, nästan lagliga tekniken med att bränna sina egna cd-skivor..
tiden med blandband i bilen är passé, förbi...
och jag sörjer den inte

i morgon ska jag ut och ratta min lilla fiat i sådär en trettio mil totalt...
en rejäl dagsutflykt kan man säga...
och till den ska avnjutas två rykande nybrända skivor..

Goran Bregovic
Blackeyed Peas
Laleh
Frukos Y Sus Tesos
Norah Jones
Zeljko Joksimovic
Infinit Mass
Carlos Vives
John Cougar Mellancamp
Timbuktu
Linda Ronstadt
Yannik Noah
EmmyLou Harris
Saul Williams...

m fl m fl

och lessnar tar jag fram mina operafavoriter...
vrålar med och gråter en tacksamhetens tår till La Nilsson...

go tur..

13 kommentarer:

Humlan sa...

Låter som en härlig blandning att köra till...

Visionary soul sa...

Det verkar lovande, bör kunna se till att du håller dig vaken hela resan! Kör säkert!

Anonym sa...

Har du glömt Idivo..operakillarna?
Dom vrålar på bra i bilen...
*Poppa fort och köra högt*

Batbut sa...

Men hallå! Luka Bloom? Lee Ritenour? Four play? Don't miss them!

MB sa...

Ay.....Linda Ronstadt....
så bra :-))

PGW sa...

Ska jag maila över Bert Karlsson till dig? ;-)

Lyckliga Grodan sa...

hej vänner.. resan gick bra.. musiken var perfekt..
och NEJ pgw.. behåll du bertan för dig själv..
battis... ska kolla in dina tips snarast..
maleandro.. hon är en darling
eller hur..
tanten.. outforskade herrar för mig..

Anonym sa...

Birgit såg speciell ut och så.. Har inte hört någon sjunga. Men..Jag tror jag skriva något om min förhållande till musiken:-) Ska fortstätta städa först! Feng Shhui grejen.

Anonym sa...

Min nya passion:
Ljudböcker

Resan blir nästan för kort när man har en bra deckare att lyssna på.

Lyckliga Grodan sa...

annemaj.. visst ser hon speciell ut.. och jag tror hon var speciell också..
mifflan.. det var länge sedan jag lyssnade på någon ljudbok.. har du några tips??

Anonym sa...

Åh, just nu lyssnar jag igenom
Donna Leons böcker om Kommisarie Brunetti.

Mankells Danslärarens återkomst var nervpirrande.

Marian Keyes Sista chansen är mysig.

Marianne Fredrikssons Simon och ekarna är underbar (Och uppläsningen är fantastisk.)

Just deckare blir så bra i ljudböcker för man kan ju inte "snabba på" i de mest nerpirrande partierna.

PGW sa...

Pappa sa att Birgit Nilsson var en hejare på att laga köttbullar. Det stämmer liksom med bilden man har av henne på nåt vis tycker jag, ett rekordeligt fruntimmer som fixar det mesta.

... sa...

Har du inte hört IlDivo??????????
T.o.m JAG som annars mest lyssnar på Eminem och annat tjaffs lyssnar på IlDivo. Hade ingen aning om att jag gillar opera så mycket!