2005-10-12

dodonk.. dodonk..dodonk...dodonk











nu ska jag ut i världen igen..
till göteborg.....sveriges baksida..

nej nej förlåt alla västkustisar.. om det nu är några därute..
jag glömde att ni är lite lättstötta och inte klarar såna skämt.. hi hi

jag och storgrodan bodde i göteborg flera år...och som inbiten norrlänning var det väl tuffa vintrar.. blåst och regn och blåst och regn... grått grått grått grått....

nuförtiden är jag bara i Göteborg på sommaren.. och då är staden charmerande.... trivsam... den liksom bubblar..

Jag gillar Göteborg...

men nu ska jag bara jobba en dag i Götet.. sen får jag åka hem igen... och jag får åka nattåg.. det gillar jag också.....

tjingeling

12 kommentarer:

Anonym sa...

När skall du till gbg?

kramgo_72 sa...

Håller med dig - Gbg är härligast på sommaren. En vacker och mysig stad tycker jag och göteborgarna själva e la för goa dom...

Kram

... sa...

Det är mysigt att sova på tåg

Theron o familj sa...

Och jag har aldrig varit i göteborg. Ännu. Men jag har åkt nattåg. Många ggr. Norrut. *tänker; om nu det kan vara nåt*.

Lyckliga Grodan sa...

Rita.. jag är i göteborg i morgon.. ledig mellan kl 15 och 19 då tåget går norröver igen.. är du där då??
Hej Kramgo.. välkommen hit och kram tillbaka..
Kimmi: jag sover som en sövd på tåg.. tungt och sanslöst
Muu-san.. det är ju norrut som räknas. hi hi

Batbut sa...

Tåg är mysigt att åka. Ibland känner jag för att åka ToR bara för skojs skull. Sitta still och läsa, softa lite.

Lyckliga Grodan sa...

exakt batbut.. läsa, lyssna titta på folk.. slumra till lite..

Anonym sa...

Kollar tider å bilar o allt som går,, men det verkar lite mysko!
Min lille bil är utlånad, o då är det besvärligt. Skriver dej ett mail senare, måste iväg en kort sväng, nu på studs.

Batbut sa...

4:an klar!

Theron o familj sa...

Grodis! Är du inte hemma snart eller har du hoppat på ett tåg till långt-bort-i-stan?

Anonym sa...

Ti hi hi, skämta om Göteborg, det är alltid kul.
Hoppas att du har haft det bra!

The Female Dinousaur sa...

Hoppas Gbg var/är kul! Det är en mysig stad.