2005-10-09

hantverk



















Hantverk.. det är ett ord med en nästan magisk innebörd för mig..
att kunna ett hantverk...
att vara hantverkare...

I min familj är det ett släkte att beundra.. hantverkarna...

hästfolket...
hovslagarna..
skogsarbetaren...
väverskan...
brödbakerskan...
barnmorskan...
mjölkbonden....
älgjägare med hund....
den som kan sy och sticka...
kokerskan...

man är inte mycket om man inte kan något...
något som räknas..

stick- och virkböckerna jag har fått står fortfarande orörda...

jag kan i alla fall leva livet full ut....
det är också något slags hantverk, tror jag....

tjingeling

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Yeesss!

Lyckliga Grodan sa...

jag tror att du är en rackarns hantverkare just vad det gäller att leva livet.. och det är det som räknas..

Anonym sa...

Att hantera och leva livet är en av dom bästa egenskaperna, tycker jag ! Du har många strängar på din lyra, det kan jag läsa i din blogg, ett hantverk i kommunikation, som får en guldstjärna av mig, vessego ;!

Lyckliga Grodan sa...

tack gnosan.. jag sätter stjärnan högt så jag ser den hela tiden...