2005-10-02

hipp hipp


inventerar min hipphetsgrad...
den var ju på minus trettiofem igår.. men jag tycker nog att den stigit flera grader idag.. så kanske minus tjugofyra är lagomt..
det var det där med plysch och tofflor och lagomt fet...
och sen kom jag på att jag kör tantbil..
röd liten krock-osäker men billig i drift-FIAT

jag älskar min lilla fiat.. den startar alltid, och så går den tyst...
och så känner jag mig lite häftig i den...
lite som när jag nyss hade tagit körkort..

den är dessutom min alldeles egen.. åtminstone står den registrerad på mig..
och jag har betalat den kontant..
cash on delivery...

det är en annan minusfaktor kanske... jag gillar inte att köpa saker jag inte har pengar till... huset är ett undantag...
så det är ju väldigt lite flash här i huset.. och just nu gnetar jag på till en kamera.. en sån som jag lånat...
och så fjällsemestern... vecka tretton tror jag att det blir...
det är ju bara sörlänningar och nollåttor som åker till fjällen innna vårvintern..
no offense..
det är fakta...

herregud vad jag svamlar...
men jag tror fortfarande att minus tjugofyra är en korrekt gissning på hipphetsskalan

tjingeling

21 kommentarer:

PGW sa...

Fiat är väl ingen tantbil?? Fiat är väl de enda som gör lite cool design på sina bilar numera, övriga bilar är vindtunnelformade på samma sätt allihopa.

Du är nog på plus ska du se :-)

Batbut sa...

Fiat är en liten, hetsig italienare. M a o, sydländskt temperament i lagoma förpackning *s*

Anonym sa...

24 är bra tycker jag på, det är hur hippt som helst med en hippat, förlåt fiat! ;)
Jag har en militär jag. Hur hippt är inte det?? :D

Lyckliga Grodan sa...

har en militär.. sia.. vad menar du med det.. en riktig in-the-flesh militär.. eller en militärgrön bil.. eller
berätta mer...

Lyckliga Grodan sa...

fler fiatälskare i cyberrymden.. batbut och pgw.. en fiat känns som ett litet uppror mot "vi är säkrast i världen här i Sverige och vi kör bara säkra bilar med dubbla bilbälten"
så mycket för min rebelliska ådra.. ibland struntar jag i att borsta tänderna också *asg*

Anonym sa...

Hipp eller inte - det låter som äkta kärlek mellan dig och din Fiat!

Lyckliga Grodan sa...

det är ömsesidig kärlek moni.. det kan jag lova.. den lilla älsklingen spinner när hon ser mig komma ut med fiatnyckeln i handen.. purr purr...

Anonym sa...

Å en Röd Fiat,,, du är ju på en massa hipp pluspoäng!

Ilva sa...

hiphetsgraden beror helt pa vilken Fiat du har sa spotta fram det grodan!!

Vi på Kantarellen sa...

Jag har också haft en Fiat...Uno... men fick göra mig av med den, när gamla Bettan (Golden) inte fick plats längre. Nu är jag super-otrendig... Hyundai... combi!

Lyckliga Grodan sa...

Ilva.. jag vågar nästan inte.. för det är ju bara en liten pluttig Punto...men jag tycker lika mycket om den ändå.. du kan väl ändå säga att den är lite hipp.. bara en liten smutt hipp.. du kvinna från Fiatarnas hemland.. per favore..

Lyckliga Grodan sa...

mamsen.. vi har en hyundai jeep också.. vi som bor på landet har ju någon sorts anledning till att köra 4-wd.. men jag räknar inte den bilen till min ska du veta.. det är definitivt storgrodans.. jag måste ju klättra i och ur den...

Ilva sa...

Ja det ar ju inte en Duna som tur ar!! Uno ar val ok (vi har tagit over svarmors urgamla Uno som andrabil) men lite for ny for att vara hippt pa riktigt!! Vi hade en hippare forut, en 127:a som man startade med en liten spak....men den dog. Men grodan, jag tycker nog att du ligger sisadar +20 pa hippighetsskalan!

Lyckliga Grodan sa...

fast det är inte en uno.. utan en punto.. är det samma sak i Italien???

Gagga sa...

Tror att du känner för din röda Fiat så som jag kände för min gula Renaut Megane cupé. Den var mitt rullande ytterplagg. Nu kör jag en svart Citroën C4, och igår fick jag veta att en kvinna utanför Arvika nu rullar omkring i min gula älskling. Känner mig lite svartsjuk. Hoppas jag inte flyger på henne o ger henne en smocka om vi möts.


wzzzfgeg står det här nedan.

Cornelia sa...

hippaste grodan jag vet

Ilva sa...

Tala om rinkad, punto nja, den ar ju ANNU nyare men ganska fin linje har den. o har ar det ingen gubb eller tantbil sa du far iallafall sa dar manga coolpoang!

Lyckliga Grodan sa...

nåväl.. hipp eller inte.. jag blir vid min fiat.. och när jag blir stor.. då ska jag köpa en häftig fiat.. röd såklart..

PGW sa...

Punto är coolt. Min kompis sålde sin nyligen och jag tror hon har ångrat sig varje dag sedan dess. "vi behöver verkligen inte mer än en bil i familjen men ..." säger hon utan större övertygelse i rösten.

Lyckliga Grodan sa...

jag har full förståelse för henne.. kanske ska hon komma hit och köra lite då och då så hon inte går ner sig helt.. det kan vara farligt när man väl kört och ägt punto en gång att sedan vara utan helt.. kanske går man in i djupa depressioner.. eller får någon sorts hallucinationer.. ja vad vet jag..

Lyckliga Grodan sa...

gagga: du menar inte att någon annan sitter i ditt förarsäte.. hoppsan.. jag förstår din frustration.. man kanske får skrota sin lilla röda när den är uttjänt... eller så får den stå i ett garage härhemma och sakta bara gå upp i molekyler...