2005-10-31

drömmar

ja, så var det vardag igen...
faktiskt en av mina favoritdagar...
men jag har ju just lämnat en bubbla av kreativitet och känsla av mystik...
och tittar lite drömskt tillbaka på helgen...

idag är jag ju bara den gamla vanliga grodan igen...
logisk, accepterande, driftig, får saker ur händer..
torkar upp det som är spillt...låter människor leva sitt liv..
är nöjd med de val jag gjort...fötterna på jorden...powerbrain på...

jag blev aldrig någon mystisk, svåråtkomlig liten varelse som citerar
svårmodiga dikter utantill...
jag har heller aldrig åsidosatt den praktiska sidan av livet speciellt kraftfullt heller
(ja, pensionsparande sedan länge... bodelning vad gäller firman.. skorstenarna fejas årligen... resor beställs i tid....)

jag skulle väl kunna få prova att vara så där mystisk och eterisk.... bara en liten stund.. och känna hur det känns..

tråkgrodan

3 kommentarer:

PGW sa...

Här i universitetsstaden dräller det av den där typen. De häckar på Ofvandahls och Ungdomens Hus och ser svårmodiga ut. Kryper fram ur sina hålor på Kulturnatten och läser märkliga dikter.

Nä jag föredrar människor och grodor med fötterna på jorden. Eteriskt är överskattat.

Lyckliga Grodan sa...

tack du blekgröna.. nu känns det faktiskt bättre.. och speciellt efter att busat med vovven hela dan.. det gör inte eteriska varelser tror jag.. huu så tråkigt..

Lyckliga Grodan sa...

tack mette..