2005-10-15

påfyllning


Så här såg det ut på vår nedfart till huset häromdagen..
i natt stormade det.. så nu är de flesta löv bortvirvlade..

det är mysigt att ligga i sängen och lyssna till stormvindar runt knuten..
och nu är hösten här på riktigt..

äntligen äntligen äntligen..

var på en lokal liten mässa för kvinnliga företagare..
pratade med bekanta och obekanta...
och åkte hem fylld med glädje...

i morse var jag hos en kvinna som flytt från sitt land..
våldtagen kränkt hotad... ingen framtid i hemlandet överhuvudtaget..

nu är hon här.. men ändå inte.. hon har gått under jorden..
försöker fylla sitt isolerade liv med mening..
hennes familj vet inte var hon är...
det är för farligt att kontakta dem för henne..
hon försöker hitta hopp..

jag försöker ge henne lite hopp.. lite glädje..
tillsammans med flera andra.. vi turas om..
det är svårt...

så jag behövde fyllas på med glädje..
och så blev det..

det tackar jag för...

tjingeling

5 kommentarer:

Theron o familj sa...

Mysig bild! Riktigt "höstlig"..

Lyckliga Grodan sa...

mm.. jag hann inte skriva dit texten först bara.. men bilden gillar jag.. tack.. har du lyssnat på de nya låtarna?

Theron o familj sa...

Tuff situation, men visst känns det bra när och om man kan göra en insats?
Häftig musik, lyssnar just nu!

Anonym sa...

Det där är en svår sitution. Men jag tror att du gör en insats bara genom att finnas till och att lyssna på kvinnan.

Lyckliga Grodan sa...

jag tror att det vi gör är viktigt.. jag skulle vilja att någon gjorde så för mig.. även om det är svårt..