2005-10-17

ljusning

Jag har ju stretat på i möten med män i slips...
balanserat mellan att verka framåt och påläst...
och att inte verka för smart och listig...
allt för att komma dit jag vill så klart..
Självklart..

Oavsett vad yngre kvinnor säger...
jag sa det själv på den tiden.....
vuxna kvinnor som kan något och vet vad de vill...
är hotfulla för i princip alla män..
jag säger i princip.. för det finns ju undantag...
God Bless !!!

I morgon skrivs alla papper på...
Jag sprängde målsnöret.. kom ända fram idag...

Jag är helt slut.. tom i kolan.. tömd på sans och vett...
Men ändå nöjd...

Nu väntar en helkväll med gullgrodor..
sedan ett varmt bad..

sedan skönhetssömn un masse...
jag har sovmorgon i morgon...

tjingeling

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis vad det än gäller. Bit ihop, låtsas?? ICKE! Sträck på dej, var stolt, le det där leéndet,-jag är bäst.

Lyckliga Grodan sa...

Tack ska ni ha och det kan ni lita på alter ego och Rita.. no more pretending.. Det är inte min grej i längden.. jag är den som säger vad jag tycker.. även om jag ibland blir obekväm.. men ibland helgar medlen målen...

kanske kommer jag ihåg att gå och kissa nu oxå.. hi hi hi..

Visionary soul sa...

Känner igen det där - man måste bita ihop, hålla sig till sin egen tråd för att uppnå det man vill, och försöka vänta till efteråt med att bli grundligt irriterad över att det går vägen att inte veta/kunna det man ska bestämma om, om man är "man med makt" (ibland självkonstruerad sådan)... Det är respektlöst att vara så dåligt förberedd, men slutkänslan blir ändå: jag lyckades få det jag ville, och när man har med med "korkskallar" att göra är det okej att ändamålen får helga medlen! ;-)

PS. Är det fult att gnälla? Det visste jag inte... ;-)

Anonym sa...

Jag bugar å bockar å gratulerar! Det är en skön känsla att nå ända fram!
Och även om det känns bäst att alltid säga vad man tycker - ibland måste man ta till andra metoder för att få som man vill.
Kvinnlig list är inte att förakta... *ler*

Gagga sa...

Oj är du framme nu! GRATTIS! Hoppas det är något trevligt o livgivande du har uppnått och inte nåt som stjäl all energi!

Lyckliga Grodan sa...

det är något väldigt trevligt och livgivande... jag får hålla på med det jag kan och är bra på.. men på mina villkor.. ur alla aspekter...
det har varit min målbild länge.. nu är jag där....

Batbut sa...

Grattis kära lilla gröna goding! You tell när Du är redo. Jag är så lung och balanserad så jag blir aaaallllddddrrrriiiiigggg nyfiken. Nopia, inte alls. Inte ett dugg. Inte jag inte.... *s*

PGW sa...

Heja heja! :-)