2005-10-09

leftovers


nää som tur var blev jag inte uppäten på den dära hemska grodfestivalen...
ibland är det bra att inte uppfylla normen...
eller så ville de bara spara den allra bästa grodan till eftervärlden...


värsta softarhelgen..
familjen har kryssat in och ut ur huset..
och jag har bara varit kvar....och njutit..
eldat brasa...
klyvt ved....
ätit gott...
druckit gott...
sett på film....

hade en särdeles effektiv jobbarvecka..
och det var längesedan jag orkade/iddes ha det..

kroppen har värkt för att jag tränat..
njutningsbar värk...
skönt-ont...

jag har sovit ovanligt gott som grädde på moset...

och i morgon är det Måndag..
min favoritdag...
(näst efter söndagar förstås)

tjingeling

12 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

jag tycker att söndagar är den minst roliga dagen i veckan.

Lyckliga Grodan sa...

hmm.. varför då mamsen.. en hel dag som är oinmutad... sovmorgon.. långfrukost.. och sedan vad som helst..

Theron o familj sa...

Låter som om du har haft en hel underbar helg. Det där med eld och klyva ved gillar jag..=)

Lyckliga Grodan sa...

mmm muusan.. det är som meditation för mig.. tankarna kommer och går.. och helt plötsligt tänker jag nåt bra.. utan att ha ansträngt mig..

Anonym sa...

Det låter som en perfekt helg - vad skönt! Men du är en få jag träffat som gillar måndagar. Och söndagar.

Anonym sa...

Skönt,, jag förstår att du överlevde festivalen!

Lyckliga Grodan sa...

moni: jag tror det är medfött.. i mina allra mest eländiga perioder i livet har jag ändå alltid gillat söndagar och måndagar... och min absoluta favoritdag alla kategorier på hela året.. det är juldagen.. en hel dag som man förr inte fick göra (fanns inget att göra heller)nåt på.. mer än att läsa sina nya böcker, äta mer mat, lyssna på den nya LP:n..
nu kan man ju göra vad som helst.. men jag softar som tusan på juldagen fortfarande..det är jag värd

Batbut sa...

men så konstigt, jag lägger kommentarer och så förvinner de? Hm... Har iaf startat nytt projekt, ev byter jag inriktning men läs och se vad Du tycker. Finns under ny blogg.

Lyckliga Grodan sa...

är det sant.. åker dina kommentarer ut.. någon har varit här och hackat på mina sidor.. för jag skulle aldrig slänga ut en battiskommentarer.. jag ilar till tjejsnack...

Lyckliga Grodan sa...

ny blogg!?! jag letar.... *springer förvirrat omkring*

Batbut sa...

Bruden; http://batbutstory.blogspot.com annars går du in på min profil så ser Du den! Vill inte lägga ut länken än.. beror på vad det blir av det

Lyckliga Grodan sa...

jag har hittat den.. *ler lyckligt*