2005-10-22

karta


jag samlar på bilder och gör sedan collage...
ungefär en gång per år..
såg det på teve en gång .. och blev inspirerad

Life Map kallas det av den som hittade på det..
det är väldigt fascinerande...

nästa helg är det dags...
en av mina bästisar kommer hit med sina bilder...
vi brer ut oss på golvet med tidningar, urklipp, saxar och lim..
en hel helg..

jag har lite svårt att skiljas från mina så jag sätter upp dem i min alkov...
jag kan jämföra från år till år vad jag har tyckt varit viktigt...

jag som inte kan skapa fritt med penna eller pensel känner mig så kreativ..

liksom som en konstnär.. eller nåt..

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har läst alla Julia Camerons böcker om kreativitet och hur man ökar den. Hon är ivrig förespråkare för att man ska göra collage och tjatar om hur nyttigt det är, men jag har aldrig kommit till skott. Fast jag har fått ut mycket av hennes böcker ändå. Bl.a. ett par böcker... (För jag är övertygad att mycket av mina idéer föddes genom hennes böcker)

Cornelia sa...

Det verkar spännande och roligt och man gillar att pyssla. Påminner om sånt man gjorde i skolan på olika teman. Här handlar det om en själv.

Lyckliga Grodan sa...

för mig blev collaget en väg in i skapandet... jag har sedan dess tagit steget till att skriva artiklar.. och nu senast fotograferandet...(fast jag har lämnat tillbaka den lånade kameran.. å vad jag saknar den)

det är jättekul...

Lyckliga Grodan sa...

cornelia: jag är ingen pysslig typ annars.. så jag är rätt förvånad av att jag klarar det.. men jag tror att det har att göra med att det handlar om mig, precis som du säger..som den egocentrerade groda jag är..

Cornelia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Humlan sa...

Vilken rolig idé! Att gå tillbaka och se sina år genom detta... man kan ju också använda egna fotografier och göra något om sitt år... hm... nää, jag har så mycket annat nu, men det skulle vara roligt att försöka. Framförallt att kunna gå tillbaka och titta på flera års "samlade verk".

Anonym sa...

Jättekul idé! Jag blir sugen på att testa. Men samlar du på dig bilder och foton och sånt under ett helt år, eller hur funkar det?

Lyckliga Grodan sa...

moni: ja, jag samlar hela året. Jag samlar på bilder och ord som säger mig något, försöker att inte analysera utan bara klipper/river ur bilden..
när jag väl gör collaget använder jag kanske en femtedel av alla bilder och ord som jag samlat på mig. En del sparar jag för att se om jag vill använda nästa år..

Batbut sa...

Bra idé Grodan! Tror jag ska låna den till barnen. Deras 1:a och 2:a år har jag gjort collage av, i deras album. Ska nog ta itu med det igen. Har så många projekt så jag hinner nog inte jobba snart.... Måste hitta en sponsor tror jag. Undrar om sådana finns? *s*

Bloggblad sa...

Hm... fast jag köper inte så många tidningar... men kanske skulle jag kunna få ihop en del och testa nån gång. Kanske. Lovar inget.