2005-08-04

Bara två dagar kvar

...till fri-idrotts VM såklart. Jag är så glad att jag tillhör den skara som inte tvingats in i stämpelklockornas land så att jag ohämmat kan ägna mig åt att titta på denna ädla kamp. Mamsen det är ju tur att det inte är cykling på tapeten nu när du gått och fått jobb.

Själv tänker jag sitta på lilla grodrumpan lätt dreglande med hakan hängande ner mot knäna och bara njuta av synen. Så många fina unga män i trikåer som hoppar runt på grodors vis: på höjden och längden och på tvären. Dessutom har de lagt till några andra övningar som också ger positiva vibbar i reptilhjärnan (jag tänker på löpgrenar utan hopp nu)

Ta nu inte illa upp alla idrottsflickor, ni har också fina kroppar och ni är också duktiga. Men det finns anledningar till att den här grodan inte är på Pride-festival denna vecka.

Jag fluffar kuddar i soffan och ställer fram sideboards för att flytta in mitt liv i idrottens värld.

tjingeling

17 kommentarer:

Batbut sa...

Då kan vi sitta här och titta på var sitt håll, sukta lite och drömma. Ögongodis *s*

Lyckliga Grodan sa...

ja visst är det härligt. Jag tycker på ett sätt att de riktigt duktiga är rätt lika grodor... Åtminstone känner jag mig helt identifierad med vinnarna

Batbut sa...

jag med, framförallt när det gäller de kvinnliga kulstötarna *s*

Lyckliga Grodan sa...

det där förstod jag inte riktigt.... :-)

Theron o familj sa...

Ja, ha det så roligt då.*suckar* Vissa andra har börjat arbeta igen och där springer det inga läckra trikåförsedda grabbar.. Och tur är väl det *får ett konstigt ansiktsuttryck*

Lyckliga Grodan sa...

mamma mu, du borde egentligen få vara hemma, för du kommer säker inte alls att vara produktiv på arbetet med alla dessa trikåpojkar spökandes i hjärnan. Förklara saken för din chef vetja, så får du säkert bli hemma utan problem

Vi på Kantarellen sa...

Jag komer ju att få ransonera mitt tittande, eftersom jag ska "slita och släpa" i Kalmar. Men det finns en och anna Goding där också! =)

Lyckliga Grodan sa...

I kalmar?? Ta kort på dem så vi får se, speciellt om de har trikåer

Lyckliga Grodan sa...

mette: jag tolkar ditt uttalande som att du blev så till dig över tanken på dessa män att du helt enkelt nästan svalde tungan. eller?? :-/

Bloggblad sa...

Sport? Jaha! Då innebär det att jag blir gräsänka i hemmet då. För jag tittar hellre på söta gossar LAJV än glor på sportkillar.

Vad ska jag hitta på i min kommande ensamhet.....?

Anonym sa...

Å jag håller inte med alls. Jag gillar dom bäst nakna mellan sidenlakan,, *skratt*

The Female Dinousaur sa...

Åh! Jag gillar också friidrott, men jag har missat att det är dags för VM. Nae, det har jag nog inte förresten, när jag tänker efter. Det är bara bortsorterat långt bak i hjärnan just nu. Titta ska jag i alla fall.

helena sa...

Jag håller med du. Friidrott är bland det bästa som finns. Tyvärr är väl inte våra svenska gossar sådär jätteljuvliga, då kollar jag nog hellre på Klüftan faktiskt ;)
Fast Stefan Holm är ju en liten karamell...

Gagga sa...

Stefan Holm har också börjat blogga, läste jag nånstans.

The Female Dinousaur sa...

Minns ni våran sju- eller tiokampare; Henrik nå'nting. HAN var en riktig pudding!

Lyckliga Grodan sa...

Ja han var en riktig läckerbit Henrik Daagård. Tiokampare är riktigt snygga, stavhoppare också.
Lipgloss: jag håller med dig om att de svenska friidrottsherrarna just i år inte är den bästa (snyggaste) årskullen, men herregud det är ju ett VM: det kommer att krylla av snygga kroppar från hela världen.

Lyckliga Grodan sa...

bloggblad: det var ju lite tråkigt att du inte gillar friidrott. Nåt litet kul kan du väl hitta på ändå. jag kommer ialla fall att blogga mellan försöksheaten, så du kan väl svara på lite roliga inlägg