2005-08-26

vrålglad och olydig

Ha, idag är jag vrålglad igen..
jag har nyss slagit min man i golf... och han ska laga älgfile med trattkantarellsås till mig ikväll... jag är bergis på att jag får vin till...

så jag är väldigt glad

nu till Fredagsfyran tema mat

1. Följer du kostcirkeln?
Aldrig i livet..massor med kött, fågel, fisk.. lassvis med frukt och grönsaker ... nästan aldrig mjölkprodukter, pasta eller bröd. Massor med te, kaffe och en del vin...
2. Lägger du stor tid på din matlagning?
Nej
3. Gillar du att pröva ny mat?
JA, jag älskar att pröva ny mat.. fast den ska helst vara god.
4. Vem/vad inspirerar dig när du lagar mat?
Ilva så klart.. Kolla hennes bilder på mat.. jag blir jätteinspirerad och så övertalar jag storgrodan att laga nåt smaskigt.

tjingeling

9 kommentarer:

Ilva sa...

Grattis o ha en trevlig afton!!

Lyckliga Grodan sa...

tack Ilva,
jag ska precis gå in och editera lite för jag blev inspirerad när jag läste receptet på saffranspotatis.. Ha det bra själv nere i det vackra landet...

Ilva sa...

Namen nu blev jag alldeles roood i ansiktet...tacktacktack

Lyckliga Grodan sa...

Det är ju sant ju...

Theron o familj sa...

Du är duktig du som kan spela golf och vet hur man beter sig på dylika ställen.. ;)

Lyckliga Grodan sa...

grön som jag är smälter jag väl in på golfbanan, mamma mu..:-D

Mette.. rätt som det är ramlar det ner en trevlig karl mitt framför ögonen på en.. när man minst av allt vill ha en faktiskt.. och sen blir man inte av med dem.. som tur är.. ;-) så är det bara

Batbut sa...

hihi, hur ska han klara det? Om Du imorgon går ut och tvättar bilen så är han sen helt knäckt *S*

Klimakteriehäxan sa...

Anmäler mig till de vrålgladas grupp: fyndade cowboyboots i dag. När jag stod i kassan visade det sig att det var HALVA reapriset. Skinn. 360 spänn!

Lyckliga Grodan sa...

underbart häxan.. det är ju hur roligt som helst. När man handlar för hälften av vad det skulle ha kostat.. Jag känner mig alltid väldigt rik när jag handlar för halva halva priset, konstigt nog.. för oftast hade jag inte haft råd att köpa för hela hela priset..
:-D