2005-08-13

eggande sång

jag har en förkärlek för musik där sången framförs på nåt språk jag inte förstår.. jag snakker svengelsk, lite deutsch och så förstås dansk..

nu lyssnar jag på daniel lanois som sjunger på franska.. jag älskar celine dion men bara på franska.. Carlos Vives är bara en av de spansksjungande älsklingarna... mmm ... och sedan min största darling Goran Bregovic.. som jag i ärlighetens namn inte ens vet riktigt vilket språk han sjunger på... det torde vara serbokroatiska men jag sätter inte alla mina pengar på det.

jag har aldrig kunnat komma ihåg sångtexter.. så kanske jag slappnar av och njuter mer av musiken när det ändå inte går att förstå vad de säger.. inte vet jag... kanske ger det mer utlopp för min egen fantasi... jag bestämmer helt enkelt själv vad de sjunger om...

jag har aldrig gillat tecknade serier heller

tjingeling

11 kommentarer:

Theron o familj sa...

Den enda jag kände igen var Celine Dion, men dom andra? Inte en aning..

Theron o familj sa...

Nä men titta, du har också lagt in länkar!! Och till mig! Tack.

Lyckliga Grodan sa...

visst är jag duktig (länkarna alltså)... tycker jag själv i alla fall.. det har tagit hela morgonen.. så nu är spisen full med sylt som kokade över när jag var som mest frustrerad... varför ska jag alltid göra flera saker samtidigt?

lyssna och njut av carlos och goran och daniel (han har bl.a producerat u2)

Batbut sa...

grodan min vän, Du ska inte bli frustrerad. Du har ju lyckats göra både länkar och sylt. Själv har jag presterat nada idag, och må ganska gott för det.

Lyckliga Grodan sa...

nu mår jag bra.. det var en tillfällig svacka såklart.. vad annat i lyckolandet??
nada är ett av de få spanska ord jag kan.. låter som en toppensysselsättning för vilken dag som helst

Anonym sa...

Groda,, jag tycker du är gööör duktig,,,å vem har sagt att man måste förstå allting?

Lyckliga Grodan sa...

tack rita, nu känns det ännu bättre, men vad ser jag.. du har fallit ur min lilla länklista.. åtgärdas genast av duktig groda...
:-D

Anonym sa...

Jaaa, det ser jag ju,,,jag har inte lärt mej länka än,,men jag börjar ju få kläm på foto,,,,

Lyckliga Grodan sa...

jag gillar faktiskt serien Assar nu när jag tänker efter.. dråplig humor med riktigt tiltade teckningar.

Bloggblad sa...

Nu deppar jag ihop - här framlever jag mitt liv som sångtextförfattare.... och så säger Grodan att hon helst inte vill förstå texterna.... suck. *torkar en tår*

Lyckliga Grodan sa...

kära bloggblad.. det är ju bara för att jag inte klarar av att komma ihåg texter som jag liksom måste säga att det är bättre att inte förstå dem, förstår du väl!! Kanske har jag aldrig hört en tillräckligt bra sångtext helt enkelt