2005-08-22

truppförflyttning?

Jag har varit i klimatzon ett !!! Klimatzon ett finns egentligen bara i mina drömmar, men nu har jag varit där och jag vet inte om det var så klokt att åka dit egentligen. Nu vill jag ju BO där.... mina drömmar om klängrosor, fjärilsbuskar, mimosa, buxbom, lavendel och magnolia har fått näring.

Ögat fröjdades av färger och former, näsan vibrerade av alla sinnliga dofter och hjärtat slog trippelslag åt alltihop.... hjärnan gick i spinn totalt...

jag har ett tre-årigt kontrakt som just skrivits under.... sedan finns det möjlighet att flytta företaget dvs mig...alltså kan jag bo i klimatzon ett inom överskådlig tid...

är det försvarbart att flytta gullgrodor mitt i tonåren?

tjingeling

7 kommentarer:

Theron o familj sa...

Ehh..? Bäst du tar den diskussionen med gullgrodorna. Tror det kan bli tufft. Du vet, grodkompisar och såna grejjer..

Men jag förstår dig!

Lyckliga Grodan sa...

nej jag vet.. jag kommer ju att leva med smärta i hela själen resten av mitt liv om de inte skulle trivas.. kanske bättre att drömma några år till tills de hoppat ur boet.. jag klarar nog det.. tror jag

Vi på Kantarellen sa...

Det kommer att bli ett jäkla liv, men det kommer att gå. Vi flyttade när ungarna var 15 och 17.

Batbut sa...

vilka svåra frågor Du kommer med! Fast ibland kan det bli ett lyft för tonåringar, min systerson tog sig i kragen och pluggade ordentligt. Trivdes som fisken och "hittade hem" när han flyttade utomlands i tonåren (han var 13). Kanske en MBL förhandling?

The Female Dinousaur sa...

Svårt. Jag var 12 när vi flyttade från landet till storstan. Och se vad det blev av mig...

Lyckliga Grodan sa...

vilka hoppingivande svar jag får.. det kan gå alltså...

Anonym sa...

Jag blev flyttad på när jag var 13, från Skåne till Värmland. Och jag tror faktiskt inte det blev vare sig bättre eller sämre, i långa loppet.