2005-08-28

yin och yang

igår när all mat hade smälts (konstigt uttryck) hade jag både tur och otur... fast i omvänd ordning

jag fick rejält med däng både i Uno och Mah Jong..
jag lägger mig verkligen inte med flit i spel... jag förlorar nästan jämt...
det kan bero på att jag har tur i kärlek....
det kan bero på att jag inte tycker att det är så kul att spela spel....
det kan bero på att jag helt enkelt är usel i sällskapspel.

sedan hamnade vi framför tv:n som visade en fantastisk fransk film.... en ung prostituerad kvinnas hämnd... raffinerat, bra, oväntade vändningar.... och det slutade bra...

idag är det hög luft, klarblå himmel...
grodan ska ut

tjingeling

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Det heter inte sällskapsspel... det heter sällskapskrig. I alla fall i det här huset.

Gagga sa...

Jag avskyr sällskapsspel!

Lyckliga Grodan sa...

jag tycker helt enkelt att det är tråkigt.. blir inte ens arg när jag förlorar...
jag är en riktig spel-mes

Cornelia sa...

Sen den gången jag blev utmanövrerad medelst grovt fusk i Kinaschack, vägrar jag spela det med min sambo. Hederliga spelare som bonusbarnbarn spelar jag gärna med.

Såg också den franska filmen - den var sååå bra.

Lyckliga Grodan sa...

schack spelar jag inte med den äkta hälften av samma skäl som du nyss angett.. nesligt att vinna medelst fusk...