2005-08-05

ansvarstagande groda

varit uppe sedan ottan och förberett mig. Idag måste jag ta mitt ansvar i hemmet och se till att vi har en anständig nivå på inredningen i huset. Jag pratar alltså om interior decorating. Just en sak jag är riktigt usel på: att dekorera. Läs här där jag brett ut mig lite mer om min inställning till detta.

anledningen till att jag utsätter mig för detta är enkel: jag har inget val. Eller rättare sagt jag fick välja mellan att tapetsera ett helt rum (gulp) eller ta mig till det stora möbelvaruhuset eller liknande och införskaffa det som saknas för att rummet ska bli beboeligt. Livet är inte riktigt rättvist idag heller

Så nu har jag givit mig själv nackmassage, jag har tagit en lång dusch och jag är inne på min andra kaffe. Jag upprepar för mig själv: jag tycker om att åka till stora varuhus, jag tycker om att åka till stora varuhus

tjingeling

4 kommentarer:

Theron o familj sa...

Ska vi byta? Jag älskar STORA (och små) möbelvaruhus. Älskar att shoppa. Älskar att inreda. Du är en lyckans groda, fast du inte vet om det själv.

Lyckliga Grodan sa...

vi kan väl byta lite grann?? det är ju så fint och mysigt hemma hos er som tycker om att shoppa och inreda.
nu tar jag det stora hoppet ut....
mot varuhuset.

Batbut sa...

Grodan då! Du skulle ju låta mig inreda. Det är mitt bästa, och ekonomisk som fan är jag. Kan möblera feng shuit för inga kronor alls, med hög mysfaktor

Lyckliga Grodan sa...

batbut,
du har fria händer, kom och inred!!Gärna feng tjoho, och om du är ekonomisk blir det mer pengar över till mat och vin för att fira allt inredandet med.