2005-08-10

idog träning

en liten kortis om lycka igen.. och träning..

när man förväntar sig att nåt trevligt ska hända utsöndrar hjärnan ämnen som faktiskt får oss att känna lust och glädje.. det är sant... noggrant undersökt av vetenskapsmän

när vi känner lust och glädje utsöndras antistresshormoner...

när vi inte är stressade blir vi friskare och starkare

det är enklare än ni tror... det kräver träning, men det är egentligen lätt som en plätt.

vi bestämmer själva vad vi ska tänka, och tanken är det kraftfullaste vi har


nej nu tror jag inte ni orkar mer idag... det är lite kräkvarning på sånt här

tjingeling från regnskogen (himlen har sannerligen öppnat sig idag)

10 kommentarer:

Peter Ljungkvist sa...

Det var inte alls någon kräkvarning på det du skriver, jag håller helt med. En positiv inställning GÖR att man mår bättre. Och det går att få sinnet att göra som man egentligen vill, men det kräver som du säger träning.

Lyckliga Grodan sa...

hej och välkommen hit

det man tränar på blir man bra på..
så är det ju

Theron o familj sa...

Jag tränar! *stånkar och pustar*

Lyckliga Grodan sa...

du har väl trikåerna på mamma mu.. hi hi

Anonym sa...

Ja, det är alldeles sant. Man kan träna mycket i tänk faktiskt. Sen kan man få för låga halter av saker i hjärnan och saker som gör att man inte KAN tänka positivt "just då" och sånt också, tyvärr.

Lyckliga Grodan sa...

så är det också, tyvärr.. men om man får hjälp med det så kan man återuppta sin tanketräning.
det är nästan aldrig optimala förhållanden i livet.. åtminstone inte i mitt liv

Anonym sa...

Emoticons kommer med Wp (wordpress) det är inget jag installerat själv, inte dom gula iaf, sen finns det på flera ställen att ladda hem olika varianter men har ingen aning om hur dom fungerar med Blogger.
Mvh Nina

Lyckliga Grodan sa...

tack för ett jättesnabbt svar nina.. jag fortsätter leta ett smidigt sätt att få in dem i min blogg

Batbut sa...

Jag tränar... och tränar.. och tränar. Ho ho ja ja, svettas om öronen, ögonen har träningsverk och huvudet är helt utmattat av all träning. Har t o m svettband på, ser så fånigt ut med trikåer på huvudet. I'm on my way!

Lyckliga Grodan sa...

jag ser dig framför mig nu.. fniss du kommer att komma dit du vill det är helt klart