2005-08-03

lycka i ental

Idag får jag vara lycklig alldeles själv. Storgrodan och jag är inte lyckliga tillsammans idag. Vi tycker så hemskt olika om vissa saker (alltså han tycker inte som det borde vara, åtminstone är jag väldigt övertygad om det just nu), och i morse var det ett faktum att vi stött på just en sån sak.

Minsta grodan tycker faktiskt rätt illa om mig just nu. Hon har i två mail beskrivit hur hon inte vill bo med mig längre, och att jag är en riktig skitmamma. Håhåjaja! Jag låtsas som det regnar.

Mellangrodan är och leker hos en kompis hela dagen så honom kan jag inte heller räkna med i lyckolandet.

Nåväl, jag bidar min tid, filar mina kortklippta naglar och bloggar på.

tjingeling

8 kommentarer:

Batbut sa...

men jag gillar Dig idag så helt solo är Du inte *S*. Snacka om hybrid, en groda och en fladdermus - undrar vad det blir av det?

Lyckliga Grodan sa...

något oerhört vackert, intelligent och lättfluget. Dessutom vattentätt. ;-D

Bloggblad sa...

Visst är det härligt att få vara ensam... har njutit flera timmar idag. Två flugor i en smäll...nån måste ju dra in lite pengar åt oss också. Så både pengar och vald ensamhet - kan inte bli bättre.

Lyckliga Grodan sa...

bloggblad: ja det är skönt med egen kuppe som Martin Ljung en gång sa
eddie: vad menar du egentligen? Inte ens en intelligent groda i sina bästa år förstår så korta meningar

Gagga sa...

Nu får nog Grodpappan se upp, för nu har grodfrun fått besök i sin ensamhet av Eddie, o han ser ut att tycka om det han ser. Dessutom säger han bara "a"....

Cornelia sa...

En sen påhälsning i groddammen. Den verkar trevlig. Jag tror jag återkommer och plaskar lite då och då.

Anonym sa...

Vilken kul grodsida du hade! Hälsar på tillbaka från min lilla blogg. Bra kommentar du skrev! Det är ju helt sant som du säger.
Vi hörs! Gääsp, nu måste jag knyta mig. :)

Lyckliga Grodan sa...

Catrine och Cornelia:
kul att se er!!