2005-08-01

mirakel

mirakel 1:
babyfish!!
när vi kom hem från semestern förväntade jag mig att alla 9 akvariefiskarna skulle ligga döda och förruttnade beroendes på neglekt och vanvård (la i en sån där vit klump som enl förpackningen skulle förse dem med mat i två veckor, men jag var skeptisk). inte nog med att fiskarna överlevde, de är numera tio stycken. en liten rödsvart bebis har tillkommit (kommer inte ihåg namnet på sorten) simmar nu omkring glatt i glaslådan under grodfamiljens glada tillrop. den är såklart döpt ill Mirakel

mirakel2:
dammsugaren som jag dödade med väldigt mycket slipdamm strax innan jag målade golv, se den har nu återuppstått. den bara startade när storgrodan tryckte på start. jag hade hunnit köpa en ny, men jag är lika glad för det. I det här stora gamla huset kan jag minsann ha nytta av mer än en dammsugare ( nånstans i bakhuvudet hör jag någon som säger: Man ska använda dem också!!) Jag låtsas som ingenting

tjingeling

6 kommentarer:

Theron o familj sa...

Du använder nog samma metod som min make vad det gäller dammsugaren. Ser han den inte så existerar den inte och existerar den inte så kan man ju inte använda den! :)

The Female Dinousaur sa...

Grattis till tillökningen, miraklens tid är ännu inte förbi alltså. Här är det bara silverfiskarna som förökar sig... :-)

The Female Dinousaur sa...

Ja, och så bilringarna runt min midja...

Lyckliga Grodan sa...

och ett mirakel till faktiskt: internetuppkopplingen som legat nere flera timmar har återvänt. Jag kanske har kommit in ett heligt stadium som innebär att där jag är inträffar mirakel:-D

Anonym sa...

Åh, så glad jag blir att "vi" är fler som känner likadant över dessa helvetesmaskiner!

Batbut sa...

Parkera dammsugaren på makens huvudkudde som en fin liten pik. Själva har vi förbrukat ett antal guldfiskar, men den vi har kvar är stor som fasiken. Är nog en kanibal sort