2005-08-05

triumfens sötma

efter sex och en halv timme släpade jag mig över hemmets tröskel igen. jag har överlevt!!

Och mer än så: i triumf har jag med mig nästan allt som stod på listan. Allt utom taklampa för när jag var på taklampeavdelningen var det en unge som körde en fullpackad (hur lyckas man få den fullpackad?) kundvagn på mig minst tre gånger så all koncentration som jag behövde för att välja en taklampa gick åt till att se till att jag inte använde min kundvagn för att jämna nyss nämnda ekipage med marken.

På tyg- och gardinavdelningen blev det inte heller full pott, men nästan. Det fattas bara överkast (de hade j-igt fula överkast faktiskt), så jag får godkänt även där.

Nu ska jag ha ett stort glas kallt vitt vin

tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör du det,, säger väl Skål då!!!

Lyckliga Grodan sa...

skål på dej. jag kom just på att jag vill vara i form för i morgon (trikågossarnas ankomst) så jag tar det lite lugnt med vinet ;-)