2005-08-31

Ur led

Time is out of joint, oh cursed spite that I was born to set it right...
Så sa han den danske prinsen i Hamlet
Grodan är ur led... eller är det tiden som hoppat ur läge igen...

jag är morgonpigg och kvällstrött-missar senbloggarna realtime
jag tycker inte om att laga mat-fast jag skulle vilja tycka om det...det ser ju så gott ut
jag tycker inte om små elektroniska prylar -det borde man nog
jag tycker om att åka sakta på små grusvägar-trots att det tar längre tid än 120 på rak väg
jag curlar inte för mina barn-jag är rätt sträng
jag tycker om att göra en sak i taget-det borde man nog inte-det blir så få saker gjorda
jag släpper ut flugor och spindlar genom fönstren istf att slå ihjäl dem-äkta djurvän kanske
jag åker helst tåg när jag ska nånstans-så jag kan slumra med benen utsträckta
jag är lycklig nästan jämt-och vill inte byta ut min man eller mitt liv eller bli make-overad

jag känner mig inte tidstypisk enl den bild jag får i media av den moderna kvinnan
men å andra sidan.. who cares??

tjingeling

ps sov gott på er

7 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Go for it baby!!! =)m

Lyckliga Grodan sa...

tack mamsen.. mmm nu har jag valt att dricka ett glas vin innan jag knoppar in... vuxet va??

Batbut sa...

vi klonar Dig så blir världen ett bättre ställe att leva på!

Lyckliga Grodan sa...

oh yes.. jag kan sälja mina gener dyrt.. nej visst.. det där var inte så generöst tänkt.. glömde skriva att jag inte heller håller på principer så hårt.. och att jag är en krass realist.... idealism har aldrig legat för mig..

Cornelia sa...

Skål på dej, jag med - dej hjälper mej skjuta upp strykningen...

Anonym sa...

Sunda åsikter har du om saker o ting,, tycker jag!! Kanse därför du är så lycklig?

crrly sa...

Underbart ju! :)