2005-08-31

njutbart

det är så otrooligt skönt ... nästan på gränsen till njutning... faktiskt
att ta itu med något jag gruvat mig för länge.. och skjutit fram..och skjutit bort.. och skjutit ännu längre fram..

bara för att upptäcka att det inte var så farligt...
att det faktiskt gick riktigt lätt...
att det till och med var lite kul...
att det blev skitbra det jag fick till...

så har det varit två gånger idag.. nästan tre:

jag sa vad jag tyckte till en som bestämmer på barnens skola
jag fick grävt en ny rabatt
jag fick äntligen tummen ur och skrev klart ett tråkigt jobb som jag ändrat i tusen gånger

tänk om jag gör det här skjutandet med flit bara för att få njuta lite extra?

tjingeling

12 kommentarer:

Ilva sa...

grodan, jag haller med dig, det ar sa mycket battre att vanta med att gora saker for da kanner man sig sa mycket duktigare o nojdare!! Sa gor jag med. Dessutiom hander det ju faktiskt att man slipper nat om man drar ut pa det...

Lyckliga Grodan sa...

det känns i alla fall som jag slipper det.. men oftast gör jag ju inte det.. förr eller senare måste jag krypa till korset...
och sen känns det ju så bra.
Hur går det med limoncellan??
dagens recept såg ju smarrigt värre ut.. snart lagar jag nog mat också.. och då är det din förtjänst, eller skuld hur man nu ser på det

Cornelia sa...

Men det är så plågsamt medan skjuta-uppandet pågår. Det hänger över en hela tiden. Tänk om man kunde lära sig nån gång att göra saker genast.

Lyckliga Grodan sa...

ja det är oerhört plågsamt.. för mig blir det ibland så att gruvandet tar energi från allt det andra jag vill göra.. det är tråkigt.. jag försöker lära mig att göra saker omedelbums.. men har inte lyckats så bra

Ilva sa...

Imorgon skall jag kopa spriten o citronerna. o en dammsugare, mycket roligare att kopa de tva forsta sakerna....

Lyckliga Grodan sa...

har du kört slut på din gamla dammsugare Ilva.. eller har du saboterat den och sugit upp någon riktigt rinnig sås som hamnat på golvet, fniss....

Theron o familj sa...

Vad skönt att du äntligen " kom till skott" då! Jobbiga/tråkiga saker ska man hellre ha bakom sig än framför..

Batbut sa...

underbar känsla det där! Ska testa det ngn gång, att skjuta upp saker. Jag gör allt direkt så att jag blir av med det, ditt sätt verkar bättre.

Vi på Kantarellen sa...

Jag är också så där nitisk, så jag aldrig skjuter upp.... om det inte gäller dammsugning förståss

Lyckliga Grodan sa...

hur liksom gör ni när ni gör allting på en gång.. det ni redan håller på med vad gör ni av det?? Den berömda ställtiden (Bodil Jönsson) behöver ni ingen sån??
Jag är imponerad...

Cornelia sa...

Jag behöver ställtid, just nu har jag hållt på med ställtid inför förestående strykning av kläder jag måste ha imorgon, Jag började ställa in mej på strykning vid sjutiden ungefär och har inte ens satt på strykjärnet nu när klockan är 23,33. Jag tror jag ställer väckarklockan lite tidigare imorgon istället.

Lyckliga Grodan sa...

mmm... det där jag känner jag verkligen igen.. fast just inte med strykning.. jag har inte längre kläder som ska strykas.. jag hänger mina tröjor på uppblåsbara galgar när de ska torka.. och så viker jag de fint ist.. Plattar ibland till ett par byxor om det behövs... Jag gillar inte strykning... Oj vad jag vecklade in mig i strykning.... jag gillar vedkapning och klyvning bättre...