2005-08-12

metamorfos

efter gårdagens omtumlande händelse har jag kommit till insikt om att allt är möjligt... således har jag tagit fram en massa papper och spridit ut på golvet och på skrivbordet.. jag har en deadline i början av september och jag hade precis bestämt mig för att meddela att det kunde de glömma.. det blir inget skrivet alls.

Men nu är jag ju en ny groda och jag har dansat en magisk dans i morse för att locka fram min power-brain.. Nu jäklar ska det bli fart på grodtassarna över tangentbordet..

Men inget händer ju utan minst en trippelespresso förstås.. En sak i taget..

tjingeling

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Hoppas det går bra med vad det nu är som du ska skriva. Det verkar som om alla vet här, utom jag. Vad...vad... vad...? *skriker frustrerat*

Lyckliga Grodan sa...

ja om det vore nåt spännande ändå..det är en artikel om utbildning, med tråkig referenser till lagtexter och förordningar..
jag måste ha varit i ekonomisk knipa när jag sa ja till detta, eller så blev jag smickrad... denna fåfänga, denna fåfänga!!!

Batbut sa...

argh... Du försörjer Dig genom att skriva. Vill jag med! Men icke då, istället agerar jag klok konsult och talar om för folk vad de ska och inte ska, håller reda på deras pengar och är allmänt präktig. Blä så tråkig! Lycka till! Spraka igång Din power brain, men se upp för åskan

Anonym sa...

Finns det möjligtvis nån kurs i denna dans?

Lyckliga Grodan sa...

den magiska powerbraindansen? nä tyvärr, det är verkligen trial and error som gäller där.. det som funkar ena gången funkar inte nästa gång... mycket frustrerande..