2005-08-07

ledstjärna

det finns ett gammalt kinesiskt ordspråk som säger att om man äger mer än sju saker är man inte fri. Jag har tänkt på det en del, och ett tag tänkte jag att så är det nog, men nu har jag tänkt färdigt och jag tycker att det är fel helt enkelt.
Det kan väl inte vara så att jag är en o-fri groda bara för att jag har fler än sju muminmuggar! Jag vill dessutom ha fler, och helst frukosttallrikarna jag också. Jag har muminmamman, muminpappan, lilla My, Sniff, Stinky, snorkfröken, den lilla rosa som heter "Love", mumintrollet och snusmumriken.

Jag vet att det finns en lila med hemulen på och så finns det flera som har många av trollen på samma temugg.

Jag väljer mugg efter humör. Idag har jag valt muminmamman, som är min ledstjärna i livet, och det måste betyda att jag är på bra humör.

nä nu har jag inte tid, klyftan ska strax hoppa igen

tjingeling

17 kommentarer:

Batbut sa...

glöm inte att kolla gångarna, och tänk hur det skulle se ut "au naturelle" *s*

Lyckliga Grodan sa...

ööh, nu fattar jag inte...har jag missat nåt?

Lyckliga Grodan sa...

nä jag kom precis på vad du menar? Fniss Fniss det ser ju ännu sjukare ut om man tänker som du gör! Din rackare

Batbut sa...

hihi.. livet är inte roligare än vad man gör det. Tänk då hur vi skulle se ut i glitter tingel tangel, vilt gogodansandes

Lyckliga Grodan sa...

en ren njutning för ögat!!!

Anonym sa...

Jag har samlat muminmuggar sen början på 90-talet och har fått ihop 19 olika motiv.
Det finns även en jättefin mjölkkanna:-)

Lyckliga Grodan sa...

Lena, vad jag blir avis.. jag har ju nyss börjat, dvs för nåt år sedan, coh jag har aldrig samlat nåt förut..
var rädd om dem vetja. Vilken mugg är din favorit

Anonym sa...

Dom där i kina kan slänga sej i väggen! Jag samlar på kortlekar, har ca 500st, å jag är jättelycklig!

Theron o familj sa...

Håller med Rita! *mycket vill ha mer*

The Female Dinousaur sa...

Jag har en Lilla My-mugg som jag fått i present en gång. Den/hon är liksom jag i ett nötskal...

Lyckliga Grodan sa...

jag är personligen mest förtjust i stinky som mugg. iö tenderar jag att identifiera mej med olika muminfigurer olika dagar. månndä..

Bloggblad sa...

Jag samlar inte på nåt. Men jag är en hejare på att slänga. Däremot har jag två notmuggar som jag är väldigt rädd om. På den ena är det Mozarts handskrivna noter till "Eine kleine Nachtmusik" - tänk.... han skrev dom på en mugg, bara till mig....

Vi på Kantarellen sa...

Jag samlar bara på handväskor... får man vara med i samlarklubben, trots att jag bara har 58

Lyckliga Grodan sa...

jag har ju bara 9 muggar, så jag hoppas att det inte är antalet det hänger på... Vilken är din favoritväska mamsen

Anonym sa...

Visst är jag rädd om dem, samtidigt som de är bruksföremål.
Gillar nog bäst ting som har en funktion, även om jag låter en och annan sak få finnas till som "bara" är vacker, vilket iofs har en lyckofunktion.
Tog en bild och la in på min fotoblogg bara för skojs skull. http://lenaside.photopholio.com/
(vet inte hur jag får till en länk *brrr*). De första som gjordes var som seriestrippar, jag gillar den som är längst ner till vänster, de håller på och målar.

Lyckliga Grodan sa...

tack Lena för den fina bilden.. jag var in och tittade, och jag försökte skriva en kommentar, men jag vet inte om det lyckades.. blir superinspirerad av att hitta fler att dricka ur. inga hyllsamlare hos grodan..

Anonym sa...

Roligt att du försökte med en kommentar, tyvärr verkade det inte fungera, vet inte varför.
Idag kommer en av mina bästa vänner på besök från Småland, hon måste alltid ha en av de gula muggarna, för hon är superAIKare:-)
Strömbergshyttan, mellan Hovmantorp och Lessebo där har jag handlat några av muggarna, (de har även tallrikarna) då jag varit och besökt henne i Växjö. De är lite billigare och har även 2a sortering. Rekommenderar ett besök om du vägarna förbi.