2005-08-11

(åter?)uppväckta lustar

busy day helt enkelt.. upp med tuppen.. bilen skulle in på service och gullgrodorna med tåget för att hälsa på kompisar på annan ort. Medan bilen blev servad hamnade storgrodan på Clas Ohlsson (det är någon defekt hos män som tycker att det är roligt att handla på Clas Ohlsson) och jag hamnade på stan strosandes i affärer.

Och då plötsligt... slog den till bara... från en i och för sig regntung himmel men helt utan förvarning. KÖPLUSTEN!!! Den tog mej med storm förstås, och som tur var hade jag plånboken med mig..

Jag köpte ett par skor, jättefina ljus (såna där fina inredningsljus (tjocka i matchande färger)), små glashjärtan, två fönsterprydnader (istf blommor som bara dör hos mig), en tröja, två böcker, tre fleecefiltar..... och där var jag tvungen att hejda mig för vid det här laget hade storgrodan saknat mig på den plats där vi skulle träffats och börjat efterlysa mig (jag skulle inte tagit med mej mobilen helt enkelt)

Det var ju fantastiskt roligt, jag sitter här och myser med alla mina filtar och böcker och allt det andra.. jag häpnar över mig själv. jag måste ha varit storshoppare i nåt tidigare liv helt enkelt.

tjingeling

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå i ditt förra liv? Ser ut som du är kvar där ju. Kanske tur du hade mobilen med dej, trots allt.

Lyckliga Grodan sa...

jo jag tror att det är i ett tidigare liv, för normalt sett får jag inte med mig ens det jag har tänkt att borde eller måste ha med mig när jag är utsänd i inköpsärenden. jag har nått sorts inbyggd "jag orkar inte med affärer"mantra som går igång så fort jag kliver över tröskeln i en butik.
idag var det bortblåst.. jag är fortfarande i chocktillstånd.

Theron o familj sa...

grodan! det låter helt underbart!

Lyckliga Grodan sa...

Hej Carola, välkommen hit. räknaren fick jag hjälp med av någon annan på någon annans bloggsida. Du kan gå in på http://susnet.se/tjanster/ och läsa hur man gör. jag fick lite hjälp härhemma av en mer datorvan groda, men det var inte så svårt som jag trodde