2005-08-14

rött

min bästa vardagsväska har gått sönder och en liten inventering i garderoben så här på söndagen ger ett entydigt utslag : det saknas en röd väska.... jag har insett att jag har väldigt många svarta väskor i olika storlekar, och det är ju bra... men jag har ingen röd... jag behöver nog en röd väska

den måste rymma en del som t.ex ett mindre block, ett stort pennfodral, två andra småväskor (smink och smått och gott ni vet) minst två pocketböcker och några frukter..


tjingeling

14 kommentarer:

Anonym sa...

En bra vardagsväska, får gärna vara liten och nätt på utsidan, men måste vara stor och rymlig på insidan. Dessutom skulle jag gärna vilja ha någon form av "antigravitationsfunktion" som lyfter mina tunga väskor och skonar axlarna.
Det är mycket "kan va' bra och ha" och nödvändigheter, som ska med ut i omvärlden bärandes på en axel...

Hoppas du hittar DIN nya väska, det kan ju bli några skåpvärmare på vägen till en ny favorit!

Lyckliga Grodan sa...

mmm den där antigravitationsfunktionen tål att funderas på.. verkligen.. det är nåt som väskdesigners borde bygga in.. vad kan man tänka sig: åtta fjärilar som drar väskan uppåt när den börja blir för tung.. små små heliumfyllda ballonger som blåses upp automatiskt när trycket mot axeln blir för stort..

Anonym sa...

Forska på humlorna! De flyger ju fast de inte borde kunna lyfta. Kan man inte sno någon funktion därifrån? Hm...
Annars får vi köra på ballongidén.

Glömde skriva att det det där med röd väska kanske är en bra idé, vem kan vara på dåligt humör när man går omkring med en röd väska?!

Lyckliga Grodan sa...

humlor är ett bra spår.. och ja det var det jag tänkte med röd väska.. som en gladpunkt eller nåt som guppar i takt med hur man går

Anonym sa...

Lovar,, jag har inte stulit den,,,kanske jag får kolla bland alllllla min röda om där finns nått som inte är mitt.

Lyckliga Grodan sa...

åå det är ingen som stulit nåt tror jag... det har bara inte köpts nån röd väska... men vänta nu... har du för vana att ta med dig röda saker som inte är dina?? ;-D ;-D
undrar om chiefinspectorgovernormisterveryimportantbarnaby kan komma och kolla upp dig lite närmare

Theron o familj sa...

Varför just en röd väska?

Lyckliga Grodan sa...

färg.. jag vill ha färg!!! men jag är öppen för andra förslag förstås.. grönt är ju en snygg färg också.. nu när du ställer så bra frågor kommer ju hjärnan igång..

Anonym sa...

Vana och vana,,,jag har en gång fått med mej en röd ciggtändare som inte var min,,men den blev min,,ha ha.

Vi på Kantarellen sa...

I och med att rött inte är den hetaste höstfärgen, skulle jag nog testa second handaffärer.

Vi på Kantarellen sa...

http://www.gredelin.com/linda-p-145.html?osCsid=202f06459ee9eba4396ff7d5ab3c36f7

Den här är väl snygg....och billig!

Lyckliga Grodan sa...

tack mamsen för tipsen.. jag tror på second hand.. jag gillar vintage.. väskan på den länkade sidan är snygg.. men jag tittar runt lite först innan jag slår till..
det är bra att det inte är höstens färg.. då kan jag göra riktiga kap

Vi på Kantarellen sa...

*alla skriker i kör*
Vi vill se Grodans badrumsskåp... vi vill se Grodans badrumsskåp... vi vill...

Lyckliga Grodan sa...

mamsen då... man kan inte alltid få som man vill...men jag ska se om det finns nån lantis (betänk att jag bor i en mycket liten by) som ändå har en digital kamera.. jag kan ju göra ett sånt där snyggt modernt lite suddigt foto..