2005-08-30

kall favorit

det har varit snack om vuxenhet.. eller vuxendom eller vad det egentligen heter på flera bloggar här i närheten

Jag ÄLSKAR att vara vuxen... det finns inget bättre

Jag får göra som jag vill hela tiden

Det finns INGEN annan som bestämmer över mig

Bara Jag Kan Bestämma Över Mitt Liv

Jag kom inte på det förrän jag var nästan trettio... lite sent kanske... men jag har ägnat de tio senaste åren till att gottgöra mig själv för att ha bett om ursäkt och rättat mig i leden alltför länge..

Och konsekvenserna av mindre genomtänkta beslut är fan så mycket lättare att ta när jag vet att jag valde själv

Nu väljer jag en kall Hof

tjingeling

5 kommentarer:

Ilva sa...

ja man langtar ju inte direkt tillbaka, det skulle vara att slippa att ha ansvar for familj da...o att sommarloven var ens EGNA, inte nat barns...

Vi på Kantarellen sa...

Hell yeah!! Som just nu väljer datorn före att skura sopskåpet.

Anonym sa...

Visst är det härligt!!! Å en kall Hof är inte fel!

Lyckliga Grodan sa...

ilva.. det var ju det där med ansvar för barnen.. och tillgänglighetsgrejen som kommer med det.. men jag ångrar verkligen inte att vi satsade på familj.. jag skulle ha blivit både odräglig och olycklig utan.. men jag vet vad du pratar om..
Bra val mamselamsen..
Rita.. den var god.. och kall.. och god *slickar bort lite skum från mungipan*

andas sa...

Heja Grodan!

Jag håller fullkomligt med, det är superbra att vara vuxen och bestämma själv!

Alla val jag gör är medvetna och därför går de inte att ångra. Jag skulle ju göra samma val igen, om jag fick chansen, för det var det bästa valet då. Det fanns inget annat, helt enkelt.

Vuxen rules!